Przełomowy 2017 rok doskonale odzwierciedla dynamikę wzrostu:

  • Sandero jest ulubionym samochodem w Europie. Zajmuje pierwsze miejsce w rankingach sprzedaży wśród klientów indywidualnych.
  • Wzrost sprzedaży o 12% do 655000 sztuk.
  • Dacia pobiła rekord sprzedaży lub udziału w rynku w 25 krajach.

Udało się stworzyć silną i trwałą więź pomiędzy marką a klientami, którzy stali się fanami Dacii.

Od 2004 roku marka wypracowała własną pozycję, która jest odmienna od pozostałych producentów w branży motoryzacyjnej. Zamiast walki o stałe wzbogacanie wyposażenia samochodów, Dacia koncentruje się na oferowaniu klientom dokładnie tego, co potrzebne.

François Mariotte, dyrektor sprzedaży i marketingu powiedział – „Dacia doskonale wpisuje się w nowy model konsumpcji, w którym klienci decydują się na „mniej i lepiej”. Wybierają bardziej wytrzymałe produkty dobrej jakości za rozsądną cenę, które są jednocześnie komfortowe i estetyczne. Jest to główna tendencja widoczna na przykład w branży meblarskiej, lotniczej czy odzieżowej. Dacia jako jedyny producent samochodów reaguje na tę tendencję i oferuje milionom klientów zakup nowego i niezawodnego samochodu w bezkonkurencyjnej cenie”.

Nowością w 2018 roku jest Lodgy wyposażone w modułowe siedzenia Smart Seats w trzecim rzędzie, aby lepiej sprostać rodzinnym potrzebom i komfortowo przewieźć nawet siedem osób. Trzeci rząd składa się z dwóch przestronnych i komfortowych siedzeń dla dzieci lub dorosłych i jest podzielony na dwie części. Każde z siedzeń można złożyć, kładąc oparcie na siedzeniu lub ustawiając złożone siedzenie pionowo za drugim rzędem, lub wyjąć. W razie potrzeby samochód można zmienić w wersję sześcio- lub pięciomiejscową z dużą lub bardzo dużą przestrzenią ładunkową. Nowe możliwości aranżacji kabiny Lodgy oznaczają dużo przestrzeni dla całej rodziny i większy komfort na co dzień.

Nowa rodzina Stepway 

Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Dacia zaprezentuje serie limitowane modeli Stepway Sandero, Lodgy, Dokker i Logan MCV (dostępne w zależności od kraju). Limitowana edycja ma całkowicie nowy wygląd a modele Sandero oraz Logan MCV zostały po raz pierwszy wyposażone w automatyczną klimatyzację.

Nowa seria wyróżnia się z zewnątrz następującymi elementami:

  • nowym lakierem Beżowy Dune, który będzie dostępny w nowym Dusterze,
  • wyjątkowymi 16-calowymi, dwukolorowymi kołpakami łączącymi odcień Sparkling Silver i Glossy Black (dostępne w zależności od rynku). Dzięki temu powstaje efekt diamentowanej felgi aluminiowej, która ma atrakcyjny wygląd i jest łatwa w utrzymaniu,
  • czarnym elementem ozdobnym z oznakowaniem Stepway na słupkach drzwi,
  • obudowami lusterek bocznych w błyszczącym czarnym kolorze z podobnym elementem ozdobnym w dolnej części jak na słupkach drzwi.

Pasażerowie mogą cieszyć się oryginalnym wnętrzem:

  • klimatyzacja w Sandero i Logan MCV w serii limitowanej,
  • ekskluzywna czarna i jasnoszara tapicerka podkreślona kontrastującymi przeszyciami i wyhaftowaną na środku przednich siedzeń nazwą Stepway,
  •  wloty powietrza i deska rozdzielcza z satynowymi chromowanymi detalami i elementami ozdobnymi,
  • przednie i tylne dywaniki z szarymi przeszyciami.