NASZA HISTORIA

Upowszechnienie mobilności

 

Od chwili powstania, misją Dacia jest umożliwienie jak największej liczbie mieszkańców zakupu nowego samochodu - solidnego i posiadającego podstawowe wyposażenie. Z biegiem czasu marka ewoluowała. Potrafiła przystosować się do wymagań swoich klientów, zachowując swoje DNA. Jednak, aby tak się stało, kilkakrotnie zerwała ze schematami i popchnęła do przodu rynek motoryzacyjny. Każdy z jej sztandarowych modeli był, na swój sposób, rewolucją.

  • Dacia Marka

Dacia, marka, która urodziła się dwa razy

Dacia powstała w Rumunii w 1966 r. z jasnym celem: zaoferować nowoczesne, solidne i ekonomiczne samochody wszystkim obywatelom Rumunii. Bezpośrednią inspiracją dla nazwy marki był sposób nazywania aktualnego terytorium Rumunii przez jej mieszkańców.

Wykupienie Dacia przez Renault, w 1999 r. było strategicznym przełomem. Nastąpił zwrot w kwestii jakości. Dacia stała się marką Groupe Renault.

  • Logan 2004

Premiera Logan w 2004 r. ...

... była znakiem odrodzenia marki. Logan był nowoczesnym i solidnym, rodzinnym sedanem, przygotowywanym początkowo na rynki wschodzące w cenie nie do pobicia, wynoszącej 5000€. Była to rewolucja na rynku motoryzacyjnym, która od razu stała się prawdziwym sukcesem handlowym, również w Europie Zachodniej, gdzie Logan pojawił się w 2005 roku.

  • Sandero 2008

Premiera Sandero w 2008 r.

Sandero było drugą dużą premierą Dacia. Był to również największy sukces handlowy. Dzięki licznym zaletom – doskonałe proporcje, praktyczne i uniwersalne nadwozie, przystępna cena – Sandero stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie.

  • Duster 2010

Premiera Duster w 2010 r.

Duster sprawił, że Dacia jeszcze raz wywróciła panujące idee motoryzacji. Duster to nie tylko minimalistyczny SUV, to również atrakcyjny samochód z wyjątkowymi możliwościami pokonywania przeszkód. Sukces handlowy ponownie stał się rzeczywistością.

  • Elektryczna Dacia - Spring

Historia sukcesu, która trwa

Obecnie, marka Dacia jest obecna w 44 krajach Europy oraz w pierścieniu śródziemnomorskim, licząc ponad 7 milionów klientów.

Saga trawa nadal. Nowa rewolucja jest na wyciągnięcie ręki: Spring, mały samochód, który sprawia, że napęd elektryczny będzie dostępny dla większości klientów.

Chcesz wiedzieć więcej na temat Dacia?

Dacia - Wartości

Filozofia Dacii

Dowiedz się więcej
Dacia - Wydarzenia

Aktualności Dacii

Dowiedz się więcej

Nasza witryna i jej partnerzy używają plików cookie do pomiaru odbiorców i wydajności witryny, aby wyświetlać reklamy i spersonalizowane i/lub geolokalizowane treści oraz aby umożliwić interakcję z naszymi treściami za pośrednictwem sieci społecznościowych. Swoje wybory możesz zmienić w dowolnym momencie, przechodząc do sekcji „Cookies” na naszej stronie.

dowiedz się więcej