Dacia Travel Companion
Niniejsze Ogólne warunki użytkowania (dalej zwane „OWU”) określają zasady dostępu i korzystania z aplikacji mobilnej „Dacia Travel Companion” (dalej zwanej „Aplikacją”) dostarczanej przez spółkę Renault SAS z siedzibą pod adresem 122–122 bis avenue du Général Leclerc, 92100 Boulogne-Billancourt, zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym i Spółek w Nanterre pod numerem 780 129 987 (dalej zwaną „DACIA”).
UŻYTKOWNIK ZOBOWIĄZANY JEST UWAŻNIE PRZECZYTAĆ I ZAAKCEPTOWAĆ NINIEJSZE WARUNKI PRZED ROZPOCZĘCIEM KORZYSTANIA Z USŁUG.
Warunki są dostępne dla Użytkownika w Aplikacji.
„Aplikacja” oznacza aplikację mobilną „Dacia Travel Companion” opublikowaną i dostarczoną przez DACIA, która umożliwia dostęp do Usług. Aplikacja obejmuje również Treści, oprogramowanie, programy, narzędzia (programistyczne, nawigacyjne itp.), bazy danych, systemy operacyjne, dokumentację oraz wszystkie inne elementy i usługi, które ją tworzą, aktualizacje i nowe wersje, które mogą zostać wprowadzone w Aplikacji przez DACIA.
„ID Connect” - oznacza aplikację i platformę służącą uwierzytelnianiu i zakładaniu osobistych kont klientów, pozwalających na korzystanie z różnych aplikacji podmiotów z Grupy RENAULT oraz partnerów tej grupy, w tym Aplikacji, której warunki korzystania określa odrębny dokument, dostępny na https://cdn.group.renault.com/ren/pl/myr/documents/CGU-2022-06-23-Version-PL-15-12-2022.pdf.
„Konsumentem” w rozumieniu niniejszych OWU jest to osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca umowę z DACIA (np. korzystając z Usług na podstawie OWU), która to umowa jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą, ale z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
„My Dacia” – Aplikacja oraz Witryna, dostarczana przez DACIA, umożliwiająca Użytkownikowi uproszczenie i optymalizację użytkowania oraz konserwacji jego pojazdu, działająca zgodnie z Ogólnymi Warunkami Użytkowania My Dacia, dostępnymi na www.dacia.pl
„Treści” odnoszą się między innymi do struktury Aplikacji, treści redakcyjnych, artykułów, tekstów, rysunków, ilustracji, obrazów, zdjęć, wykresów graficznych, znaków towarowych, logo, akronimów, nazw handlowych, utworów wizualnych, audiowizualnych lub multimedialnych, treści wizualnych, audio i dźwiękowych, a także wszelkich innych treści lub elementów obecnych w Aplikacji.
„Usługi” oznaczają różne połączone i niepołączone funkcje dostępne za pośrednictwem Aplikacji.
„Użytkownik” oznacza potencjalnego lub obecnego klienta DACIA, który pobrał Aplikację na własny użytek, wyłącznie w celach osobistego, niekomercyjnego, niedochodowego, bezpośredniego lub pośredniego użytkowania.
„Umowa” – umowa o świadczenie Usług, zawierana między Użytkownikiem a DACIA, na zasadach określonych w Regulaminie.
Dacia Travel Companion to dostępny w smartfonie asystent, który potrafi wykrywać senność kierowcy i w odpowiednim momencie sugerować miejsca na przerwę w prowadzeniu pojazdu.
Aplikacja może być wykorzystywana do planowania przerw w podróży samochodem w zależności od jej celu i długości snu kierowcy.
Posiada również algorytm umożliwiający pomiar senności kierowcy w czasie rzeczywistym, w oparciu o obrazy z przedniej kamery smartfonu.
W Aplikacji dostępne są następujące Usługi:
- Informacje na temat działania Aplikacji;
- Mapowanie (wskazywanie tras i punktów zainteresowania) w celu ułatwienia podróży Użytkowników w trasie;
- Dostęp do przekierowania do aplikacji nawigacyjnych innych dostawców (takich jak Google Maps, Apple Maps lub Waze);
- Porady dotyczące czasu, przez jaki Użytkownik może prowadzić pojazd, zanim zaśnie, w oparciu o wprowadzone przez Użytkownika informacje na temat długości snu poprzedniej nocy;
- Porady dotyczące momentu i miejsca na przerwę w trakcie podróży, oparte na analizie twarzy Użytkownika zarejestrowanej przez przednią kamerę smartfonu;
- Zapisywanie w Aplikacji trasy podróży w toku lub zakończonej;
- Dostęp do listy zaplanowanych przez Użytkownika tras po ich zapisaniu w Aplikacji.
Aplikacja korzysta z następujących interfejsów API Google: a) Google Routes; b) Google Places i c) Google Maps.
W związku z tym, informujemy, że podczas korzystania z Aplikacji Użytkownika obowiązują również:
3.1. Pobieranie
Aplikacja dostępna jest na kompatybilne smartfony wyposażone w technologie Apple iOS 16 lub Android 11 , które posiadają również dostęp do Internetu. Możliwość analizy senności Uużytkownika zależy od wydajności kamery w smartfonie.
Aplikację można pobrać bezpłatnie z platform Apple Store i Google Play Store.
3.2 Aktywacja
Aby się zarejestrować i korzystać z Aplikacji, Użytkownik musi utworzyć konto My Dacia, korzystając z ID Connect.
Informujemy, że korzystanie z tych funkcji wymaga połączenia z Internetem, co może zwiększyć wysokość opłat naliczanych na podstawie umowy o świadczenie usług telefonicznych. DACIA nie ponosi odpowiedzialności za żadne dodatkowe koszty związane z umową o świadczenie usług telefonicznych. ani za inne opłaty związane z korzystaniem z Aplikacji.
Pobranie Aplikacji i korzystanie z jej funkcji jest bezpłatne.
Po pobraniu Aplikacji i zainstalowaniu jej będziesz poproszony o zapoznanie się z OWU i ich akceptację. Z chwilą akceptacji OWU zostaje zawarta umowa na świadczenie usług drogą elektroniczną.
Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony i trwa do czasu odinstalowania Aplikacji przez Użytkownika.
DACIA udziela Użytkownikowi osobistego, niewyłącznego, odwołalnego, niezbywalnego, nieograniczonego i bezpłatnego prawa do korzystania z Aplikacji, Treści i Usług, wyłącznie na własne potrzeby w związku z Użytkowaniem Aplikacji i Usług, z wyłączeniem wszelkich innych celów.
Użytkownikowi zabrania się dostępu, dekompilacji lub korzystania z komponentów oprogramowania Aplikacji.
Użytkownik nie nabywa żadnych praw do Aplikacji, Treści lub Usług innych niż te, które zostały mu przyznane wyłącznie w ramach niniejszej umowy.
Użytkowników obowiązuje bezwzględny zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Dostępność poszczególnych funkcji może się różnić w zależności od:
Dostęp do niektórych funkcji może być ograniczony w zależności od tego, czy Użytkownik wyraził zgodę na gromadzenie danych geolokalizacyjnych lub na dostęp do kontaktów telefonicznych.
DACIA zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić dostęp do Aplikacji, możliwość korzystania z niej i jej przeglądania. Jest to zobowiązanie do dołożenia należytej staranności, uwzględniające zagrożenia techniczne, dlatego w żadnym wypadku Aplikacja nie gwarantuje nieprzerwanego i niezakłóconego działania.
Aplikacja jest dostępna przez cały czas, ale dostęp do niej może zostać przerwany, zawieszony lub zmodyfikowany. Dostęp do Aplikacji może zostać przerwany lub zawieszony w przypadku działania siły wyższej, wystąpienia zdarzenia pozostającego poza kontrolą DACIA oraz wszelkich awarii i prac konserwacyjnych niezbędnych do jej prawidłowego działania.
W granicach określonych przez obowiązujące przepisy prawa DACIA nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani dorozumianych, co do szybkości lub działania Aplikacji ani co do sposobu wykorzystania przez Użytkownika danych lub informacji dostępnych za pośrednictwem Aplikacji, ani w odniesieniu do przydatności Usług do konkretnego celu. W szczególności DACIA nie gwarantuje, że Aplikacja będzie wolna od błędów, wad lub przeoczeń ani że nie będzie narażona na uszkodzenia lub ataki, w szczególności ataki wirusów, które mogą prowadzić do nieprawidłowego działania, przerw w świadczeniu usług, awarii lub utraty danych lub informacji. Dostęp do Aplikacji może zostać tymczasowo i okresowo zawieszony z przyczyn technicznych, przy czym zespoły techniczne dołożą wszelkich starań, aby rozwiązać takie problemy możliwie jak najszybciej. Użytkownik odpowiada za podjęcie wszelkich odpowiednich środków w celu ochrony własnych danych lub oprogramowania przechowywanego na swoim telefonie komórkowym i tablecie przed włamaniem lub wszelkiego rodzaju naruszeniami.
DACIA nie gwarantuje, że Aplikacja wykryje wszystkie formy senności w każdych warunkach. Aplikacja jest zgodna z francuskimi zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa drogowego i sugeruje przerwę o długości 15–20 minut maksymalnie co dwie godziny.
W każdym przypadku odpowiedzialność DACIA zostaje wyłączona:
W ramach korzystania z niniejszej Aplikacji dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w celu świadczenia, w całości lub części, usług określonych w art. 2 niniejszych OWU. Aby umożliwić Użytkownikowi dostęp do Aplikacji, DACIA zbiera dane identyfikacyjne za pośrednictwem procesu ID Connect.
Podczas planowania podróży Użytkownik może udostępnić swoje dane geolokalizacyjne dostawcy wybranej aplikacji nawigacyjnej, tj. Waze, Google Maps lub Apple Maps. W takim przypadku Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że świadczenie usługi nawigacji wymaga przetwarzania danych osobowych przez podmioty trzecie. Jeśli Użytkownik korzysta z aplikacji oferowanej przez takie podmioty trzecie, winien zapoznać się z odpowiednią polityką ochrony danych osobowych i, w razie potrzeby, dochodzić przysługujących mu praw u takich podmiotów trzecich.
Ponadto, aby otrzymywać sugestie przerw w prowadzeniu pojazdu w konkretnej trasie, Użytkownik może wedle własnego uznania udostępnić DACIA swoje dane dotyczące snu:
Dodatkowo Użytkownik ma również możliwość aktywacji przedniej kamery smartfonu, aby umożliwić ocenę swojego stanu w czasie rzeczywistym.
Wszystkie dane z przedniej kamery, zewnętrznych aplikacji zdrowotnych lub ręcznie wprowadzonych informacji dotyczących snu analizowane są wyłącznie lokalnie na smartfonie Użytkownika. Dane te nie opuszczają smartfonu i przechowywane są przez maksymalnie dwadzieścia cztery (24) godziny.
Aby uzyskać więcej informacji na temat zarządzania danymi osobowymi i dochodzenia praw, Użytkownik może zapoznać się z Polityką ochrony danych osobowych DACIA dostępną pod adresem URL: https://www.dacia.pl/przetwarzanie-danych-osobowych.html
Aplikacja i jej Treści oraz modele Pojazdów są chronione prawami własności intelektualnej i stanowią własność DACIA lub podmiotów trzecich, które upoważniły DACIA do ich wykorzystania. Powielanie, prezentowanie, wykorzystywanie, dostosowywanie lub modyfikowanie, w jakikolwiek sposób i na jakimkolwiek nośniku, całości lub części Aplikacji, Treści lub modeli Pojazdów, bez uzyskania uprzedniej zgody DACIA, jest surowo zabronione i stanowi naruszenie prawa.
DACIA, nazwy modeli pojazdów, hasła reklamowe i zasadniczo znaki towarowe zamieszczone w Aplikacji są zastrzeżonymi znakami towarowymi DACIA i pozostają jej własnością. Znaki towarowe podmiotów trzecich zamieszczone w Aplikacji pozostają własnością odnośnych podmiotów trzecich, które upoważniły DACIA do ich powielania i wykorzystywania. Powielanie takich znaków towarowych w identycznej lub imitującej formie lub korzystanie z nich bez uprzedniej zgody DACIA lub odnośnych właścicieli jest surowo zabronione i stanowi naruszenie prawa.
Użytkownik nie może kopiować, modyfikować, powielać, przedstawiać, tłumaczyć, w całości lub w części ani w żadnej formie, informacji ani elementów zamieszczonych w Aplikacji, ani działać w sposób naruszający prawa własności intelektualnej DACIA oraz podmiotów trzecich, które upoważniły DACIA do ich wykorzystywania.
Co do zasady Użytkownik nie nabywa żadnych praw własności do know-how, nazw handlowych, znaków towarowych, praw autorskich, logo, patentów ani innych praw własności intelektualnej związanych z DACIA.
Zastosowanie mają OWU obowiązujące w dniu połączenia i rozpoczęcia korzystania z Aplikacji przez Użytkownika.
DACIA jest uprawniona do zmiany lub aktualizacji OWU z ważnych przyczyn i po uprzednim udostępnieniu zmienionej/zaktualizowanej wersji OWU. Za ważne przyczyny uważa się zmiany obowiązujących przepisów prawnych lub ich wykładni, mających wpływ na treść OWU, wydania decyzji sądu lub właściwego organu mających wpływ na treść OWU, zmian w funkcjonalnościach Aplikacji, wprowadzenia nowych lub zmiany dotychczasowych zasad korzystania z Aplikacji zmiany danych DACIA określonych w OWU.
Jeśli Użytkownik nie wyraża zgody na zmiany w Aplikacji, może nie korzystać z aktualizacji Aplikacji.
Zmiana OWU zostanie przeprowadzona w sposób umożliwiający Użytkownikom uprzednie zapoznanie się i wyrażenie zgody albo rezygnację z dalszego korzystania z Aplikacji lub aktualizacji Aplikacji. Zmiana OWU nie ma wpływu na prawa nabyte Użytkowników. Wprowadzenie tych zmian nie wiąże się z żadnymi kosztami po stronie Użytkowników.
Do prawidłowego działania Aplikacji może być niezbędna jej aktualizacja. Nie gwarantujemy poprawnego działania Aplikacji bez dokonywania aktualizacji oprogramowania.
Niniejsze OWU oraz wszelkie prawa i obowiązki wynikające z korzystania z Aplikacji lub z nim związane podlegają prawu francuskiemu [R1] oraz będą zgodnie z nim interpretowane i egzekwowane. W przypadku Konsumentów, Niniejsze OWU oraz wszelkie prawa i obowiązki wynikające z korzystania z Aplikacji lub z nim związane podlegają prawu, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, jeśli Aplikacja jest dostępna i kierowana do tego państwa.
W przypadku Użytkowników niebędących Konsumentami, wszelkie spory związane z dostępem do Aplikacji oraz jej użytkowaniem powinny zostać poddane próbie polubownego rozwiązania sporu przed skierowaniem ich do sądów właściwych dla jurysdykcji w Nanterre, którym strony przyznają wyłączną jurysdykcję, niezależnie od liczby pozwanych lub roszczeń odszkodowawczych wobec podmiotów trzecich.
Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
a) powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
b) organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
c) Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej
d) stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Nieważność postanowienia
Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych OWU zostanie uznane za nieważne, nieobowiązujące lub niezapisane na mocy obowiązujących przepisów, zmian lub w wyniku prawomocnej decyzji właściwego sądu, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
Siła wyższa
DACIA nie ponosi odpowiedzialności za żadne zdarzenie siły wyższej skutkujące nieprawidłowym działaniem Aplikacji.
Za przypadki siły wyższej w odniesieniu do Użytkowników nie będących Konsumentami – oprócz tych zwykle akceptowanych przez obowiązujące orzecznictwo krajowe – wyraźnie uznaje się: ograniczenia i zmiany rządowe i prawne, awarie komputerów i blokady telekomunikacyjne, a także awarie serwerów, awarie sieci internetowej, nieprawidłowe działanie komputera (błędy oprogramowania, wirusy, złośliwe oprogramowanie, włamania).
Bezpieczeństwo
DACIA wdraża środki bezpieczeństwa w celu ochrony przed nieautoryzowanym dostępem, nieupoważnioną zmianą, ujawnieniem lub zniszczeniem danych, w tym danych osobowych. W celu zabezpieczenia Aplikacji, oraz Usługi przed wszystkimi typowymi obszarami zagrożeń - już na etapie wyboru technologii i architektury Aplikacji oraz Usług - podjęto określone wybory technologiczne zmierzające do zwiększenia ochrony danych przesyłanych do lub z Aplikacji przy wykorzystaniu sieci Internet. Użytkownik winien mieć jednak świadomość, iż nikt nie jest w stanie zagwarantować stu-procentowego bezpieczeństwa transmisji danych przy wykorzystaniu sieci Internet. Tym samym pomimo wysiłków, DACIA nie może zagwarantować i nie gwarantuje bezpieczeństwa informacji, w tym danych przesyłanych do lub z Aplikacji.
Prawa konsumenckie
Użytkownik będący Konsumentem, który korzysta z Usług, ma prawo do odstąpienia od zawartej Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie jednoznacznego oświadczenia przed jego upływem.
W celu odstąpienia od Umowy Użytkownik może wykorzystać Formularz odstąpienia stanowiący załącznik do niniejszych OWU.
Odpowiedzialność
W stosunku do podmiotów będących Konsumentami, ponosimy odpowiedzialność na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, w tym przede wszystkim za brak zgodności usługi lub treści cyfrowej z Umową (Rozdział 5b ww. ustawy).
W odniesieniu do Aplikacji (dalej również jako „treść lub usługa cyfrowa”) przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności usługi z umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
W przypadku wystąpienia takiego braku zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową, Konsumentowi przysługuje prawo do żądania doprowadzenia do jej zgodności z umową. Możemy odmówić doprowadzenia treści lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
Ponadto, w przypadku braku zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy (przy czym nie można skorzystać z prawa odstąpienia, jeżeli brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny) w następujących przypadkach: 1) doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów 2) nie doprowadziliśmy treści lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, 3) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że próbowaliśmy doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową; 4) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego doprowadzenia treści lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, 5) z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji treści lub usługi cyfrowej dostarczonych przez nas, nie ponosimy odpowiedzialności za brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli: 1) poinformujemy Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania; 2) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez nas. Ponosimy odpowiedzialność za taki brak zgodności z umową treści lub usługi cyfrowej w zakresie uregulowanym w niniejszym akapicie, który wystąpił w czasie dostarczania treści lub usługi cyfrowej.
Reklamacje
Użytkownicy będący Konsumentami mogą składać reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania Usług, związanych z Aplikacją.
Reklamacja może być złożona do DACIA pisemnie na adres siedziby DACIA lub na adres e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl, o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości.
W reklamacji zaleca się zawrzeć:
a. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Użytkownika albo nazwę oraz siedzibę Użytkownika (niebędącego Konsumentem),
b. określenie przedmiotu reklamacji oraz ewentualnie reklamowanego okresu;
c. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację oraz załączenie wszelkich dokumentów oraz informacji wykazujących zasadność roszczeń reklamacyjnych;
d. podpis Użytkownika albo jego reprezentanta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej. W przypadku gdy reklamacja podpisywana jest przez reprezentanta Użytkownika, reprezentant ten obowiązany jest wykazać swoje umocowanie przy wykorzystaniu stosownych dokumentów.
DACIA udziela odpowiedzi na reklamację drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.