Dacia, marka, która urodziła się dwa razy
Dacia powstała w Rumunii w 1966 r. z jasnym celem: zaoferować nowoczesne, solidne i ekonomiczne samochody wszystkim obywatelom Rumunii. Bezpośrednią inspiracją dla nazwy marki był sposób nazywania aktualnego terytorium Rumunii przez jej mieszkańców.
Wykupienie Dacia przez Renault, w 1999 r. było strategicznym przełomem. Nastąpił zwrot w kwestii jakości. Dacia stała się marką Groupe Renault.
 
Premiera Logan w 2004 r. ...
... była znakiem odrodzenia marki. Logan był nowoczesnym i solidnym, rodzinnym sedanem, przygotowywanym początkowo na rynki wschodzące w cenie nie do pobicia, wynoszącej 5000€. Była to rewolucja na rynku motoryzacyjnym, która od razu stała się prawdziwym sukcesem handlowym, również w Europie Zachodniej, gdzie Logan pojawił się w 2005 roku.
 
Premiera Sandero w 2008 r.
Sandero było drugą dużą premierą Dacia. Był to również największy sukces handlowy. Dzięki licznym zaletom – doskonałe proporcje, praktyczne i uniwersalne nadwozie, przystępna cena – Sandero stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie.
 
Premiera Duster w 2010 r.
Duster sprawił, że Dacia jeszcze raz wywróciła panujące idee motoryzacji. Duster to nie tylko minimalistyczny SUV, to również atrakcyjny samochód z wyjątkowymi możliwościami pokonywania przeszkód. Sukces handlowy ponownie stał się rzeczywistością.
 
Historia sukcesu, która trwa
Obecnie, marka Dacia jest obecna w 44 krajach Europy oraz w pierścieniu śródziemnomorskim, licząc ponad 7 milionów klientów.
Saga trawa nadal. Nowa rewolucja jest na wyciągnięcie ręki: Spring, mały samochód, który sprawia, że napęd elektryczny będzie dostępny dla większości klientów.
 
Premiera Joggera w 2022 r.
Prawdziwe zaproszenie do podróży. Jogger doskonale uosabia pozycjonowanie i ducha Dacii. Ten wszechstronny samochód rodzinny łączy kilka segmentów i może pomieścić nawet 7 pasażerów. Zapożycza najlepsze cechy z każdej kategorii: długość samochodu kombi, przestronność i modułowość minivana oraz zachęcające do przygód atrybuty SUV-a.
 
Premiera Bigstera w 2025 r.
W 2025 roku Dacia wyrusza na podbój segmentu C z Bigsterem, przestronnym 5-miejscowym hybrydowym SUV-em, niesionym przez wartości marki: to, co najważniejsze i jednocześnie modne, ekologiczne, wytrzymałe i outdoorowe. Niezbędny na co dzień i podczas podróży rodzinnych, Bigster łączy w sobie wiele elementów zapewniających komfort i wyróżnia się jedną z największych przestrzeni wewnątrz pojazdu w segmencie, jak również największą pojemnością bagażnika.
2022: nowa tożsamość marki
Nowe logo, nowe kolory, całkowicie odświeżona gama o nowocześniejszym  i odważniejszym wyglądzie, aby jeszcze mocniej potwierdzić naszą obietnicę prostoty, solidności i dostępności.
 
Chcesz wiedzieć więcej na temat Dacia?

Filozofia Dacii

Aktualności Dacii