Opinie na temat Dustera zebrane przez E-Trusted
Dowiedz się, co mają do powiedzenia nasi klienci, zweryfikowani i certyfikowani przez niezależną platformę Trusted Shops, najbardziej zaufaną markę e-commerce w Europie*
19.03.2025
W stosunku do poprzedniej generacji pogorszyła się ergonomia w następujących punktach:
- umiejscowiona wysoko klamka drzwi tylnych, wyjątkowo niewygodna w użyciu
- gorsza widoczność - zmniejszone szyby
- brak uchwytu klapy bagażnika po lewej stronie
Inne wady:
- w wersji 4x4 z kołem zapasowym lewarek powinien znajdować się we wnęce koła zapasowego; można rozważyć wyposażenie w koło dojazdowe o mniejszych gabarytach i powiększyć dzięki temu bagażnik
- wszystkie przyciski sterujące powinny być fizyczne, a nie umieszczone na tablecie; dobrze, że te najważniejsze pozostały fizyczne
- brak wstecznego lusterka fotochromatycznego w opcji
- głośny silnik 1.2 i ogólnie słabe wytłumienie wnętrza.
- kultura pracy silnika 1.2 nieporównywalnie gorsza od wcześniejszego 1.3
Ogólnie w trzeciej generacji skupiono się na wyglądzie, a nie ergonomii i funkcjonalności. Trzycylindrowy silnik to po prostu porażka w porównaniu do 1.3.
Poza tymi wadami samochód jeździ dobrze, ma wygodne siedzenia i świetnie radzi sobie poza asfaltem. Napęd 4x4 działa skutecznie.
7.02.2025
Samochód bardzo wygodny, bardzo dobrze się nim jeździ, automat to super sprawa choć czasami irytuje zbyt wysokie wchodzenie na obroty przed zmianą biegu, układ kierowniczy precyzyjny. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Niestety są takie rzeczy, które mam nadzieję zostaną w najbliższym czasie tzn. po aktualizacji oprogramowania usunięte. Do największych bolączek zaliczam: często zawieszający się tablet, brak włączania się tabletu po wejściu do samochodu, zawieszające się, niedziałające kamery 360 st., zawieszajace się czujniki parkowania, zawieszajacy się dzwięk przy czujnikach parkowania, brak przełączania się świateł w trybie automatycznym, automatyczne ustawianie się potencjometru radia po wyłączeniu na pozycji 10 (powinno zapamiętywać ostatnie ustawienia), po ponownym uruchomieniu samochodu domyślnie ustawiony jest włączony ogranicznik prędkości, działanie podgrzewanej kierownicy i foteli nie zawsze działa tak samo tzn. raz grzeje mocniej raz grzeje słabiej, półka w bagażniku podskakuje na wybojach co mocno słychać.
9.03.2025
Napiszę tylko, co mi się nie podoba, bo podoba się dużo rzeczy. Do poprawienia:
- asystent pasa ruchu działa fatalnie, chce wyrwać kierownicę lub zwraca uwagę, aby ją trzymać gdy jest trzymana, więc z klucza trzeba tę fejkową funkcję wyłączać
- system multimedialny jest dosyć wybredny przy łączeniu z car play
- podgrzewanie kierownicy trzeba naciskać po kilka razy, aby się włączyło
- ten sam problem co w joggerze dotyczący silnika tce z lpg, to fatalna praca na zimnym silniku przy benzynie (szarpie, gaśnie)
- brak możliwości "skrócenia" świateł przy trybie automatycznym świateł drogowych. Czasem po prostu kamera nie widzi, że kogoś razi (np. rowerzystę) i nie mam możliwości wyłączenia świateł drogowych
- pozioma konstrukcja maski powoduje, że woda na niej zebrana przy wyższej prędkości leci na szybę przednią
- pozbycie się informowania na zewnątrz, że karta jest zabrana - w joggerze było
3.02.2025
Do zalet można zaliczyć wygląd, cenę, jakość materiałów w środku. Do wad oprogramowanie zawiesza się ciągle, nie wiadomo kiedy działają systemy, kiedy nie, np. czujniki parkowania co jest bardzo niebezpieczne. Już kilka razy zdarzyło się, że cofam lub dojeżdżam do jakiejś przeszkody i dopiero w ostatniej chwili orientuje się, że znowu czujniki nie działają. Dopiero po resecie tablet na desce wracają dźwięki przy parkowaniu! Jeszcze jedną wadą jest nieporęczny uchwyt do zamykania i otwierania drzwi z przodu. Chodzi nie o klamkę do otwierania tylko uchwyt do trzymania drzwi. Jest on za blisko zawiasów co powoduje, że zamykanie i otwieranie jest trudne i trzeba użyć bardzo dużo siły. Przy wietrze i otwieraniu bardzo łatwo można uderzyć w sąsiedni samochód drzwiami. Otwór do otwierania i zamykania drzwi powinien być odsunięty od zawiasów jak np. w Sandero czy innych pojazdach. podłokietniku.
4.02.2025
Nowoczesny, przestronny, cichy podczas jazdy z każdą prędkością samochód wyposażony w wygodne fotele. Pozytywnie oceniam cenę auta w stosunku do jakości i wyposażenia, niskie zużycie paliwa oraz czytelne i wygodne w obsłudze konsole. W wersji terenowej moim zdaniem bardziej korzystne byłyby wyższe opony przydatne na trudnych trasach, takie jak w poprzednich generacjach (byłam też posiadaczką Dacii Duster I generacji którą nabyłam w 2010 r). Uważam też, że wadą obecnie użytkowanego auta jest mało aerodynamiczny, powodujący większe zużycie paliwa kształt nadwozia, które przypomina trochę czołg albo pojazd wojskowy. Jest to trochę wbrew obecnym proekologicznym trendom w polityce państw europejskich (emisja co2). Ze względu na dużą popularność wideorejestratorów jazdy, mile widziane byłyby zapewne przez użytkowników przewody do ich podłączenia, wmontowane fabrycznie w nadwozie.
9.03.2025
Super 4x4 (sprawdzony na zjazdach i podjazdach .oczywiście że nie w bardzo trudnym terenie ,,szkoda nowego auta, Komfort podróży: ,moje max 300 km bez zastrzeżeń ,troszkę głośno powyżej 140 km/g ale gdzie w Polsce można więcej??spalanie zgodne z danymi producenta choć jak ktoś ma "delikatną stopę " może być trochę mniej, nie boję się wyprzedzać tirów i innych aut ,jest moc ale przecięż wożę rodzinę to się nie ścigam ,Czasem coś się zawiesi ale wystarczy reset tabletu i jest ok, mnie to zbytnio nie irytuje . Przy brudnej przedniej szybie info od kamery wisi na wyświetlaczu cały czas i zasłania dane obrotomierza, jak masz niedopompowaną oponę i nie zrobisz resetu nie możesz sprawdzić przebiegu, trzeba pamiętać że drzwi nie zasłaniają progów żeby się nie ubrudzić podczas wsiadania i wysiadania. Nic innego po przejechaniu 4000 km mi się nie przypomina.
4.12.2024
Beznadziejna ładowarka, która wciska guziki w iPhone 15 po zamontowaniu... Moim zdaniem powinna być 4 punktowa w każdym rogu tam gdzie żaden telefon nie ma guzików...
Mimo wielkiego ekranu w którym jest masa prądu nie udało się inżynierowi dostarczyć kabla do ładowarki. W mojej ocenie ładowarka powinna mieć zintegrowane bolce zasilające, że po jej zamontowaniu ma prąd od razu bo na ten moment to przez cały kokpit mam pociągnięty kabel USB, to jest durne.
CupHolder jest beznadziejny, niby wchodza 2 kubeczki ale nie ma szans wsadzić obu i mieć do nich swobodny dostęp - trzeba niestety otwierać schowek, który sam sie zamyka i przeszkadza podczas jazdy.
Czujniki czasami całkowicie się wyłączają - najpewniej w wyniku aktualizacji.
Cała reszta w miarę okej, ale jest kilka dziwnych rozwiązań konstrukcyjnych.
12.02.2025
Nie mam zastrzeżeń do mechaniki (na razie).
Nie odstraszyły mnie twarde plastiki, nie skusiły piękne wnętrza chińczyków...
Natomiast system multimedialny i kamery to porażka:
- regularnie przestają działać kamery, zwłaszcza gdy są najbardziej potrzebne (Prawa Murphy-ego!)
- światła długie włączają się samoczynnie w ciągu dnia
- czarny ekran, częste zawieszanie się systemu
- nie sposób połączyć go z kontem "MyDacia"
- makabryczne trudne posługiwanie się radiem w trakcie jazdy
- ściszanie/podgłaśnianie aktualnego strumienia dźwięku (radio/nawigacja/telefon/media) najczęściej nie działa. Można regulować np. tylko nawigację i nie ma szans żeby ściszyć np. radio
- dodane do wersji Exteme elementy "youClip" uważam za bajer. Bezsensowny jest holder telefonu koło ekranu, pudełko "kostka" zapewne się szybko odłamie
21.01.2025
Wartość do jakości - w porządku. Samochód jeździ bez zarzutu. Instalacja gazowa sprawia, że autem chce się jeździć. Zadziwiająco dobra jakość systemu nagłośnienia. Dynamika jazdy w mojej ocenie - również zaskakuje pozytywnie. Rewelacyjna sterowność - autem parkuje się jak jakimś maluszkiem.
Elektronika niestety psuje trochę humor. Trzeba sobie powiedzieć wprost, że elektronika jest badziewna. Od pierwszego tygodnia użytkowania tablet się wiesza, czujniki parkowania czasem nie zaskoczą, włączenie podgrzewania kierownicy udaje się 1 raz na 5 prób, car play wariuje (jeśli w aucie są 2 osoby z car playem spiętym z sound systemem dustera, to nigdy nie zgadniesz czyj telefon się połączy).
W ogólnym rozrachunku jestem zadowolony - wieszają się rzeczy, które nie są krytyczne dla mnie.
3.02.2025
Jeżdże nowa Dacia Duster 3 , silnik 1.0 ecoG już 3ci miesiąc i jestem zadowolona. Poki co 5 tys przejechane.autko fajnie sie sprawuje i w trasie i w jeździe w miescie. Przy 140km/h nie jest za glosno, autko ma wg mnie fajne przyspieszenie.chociaz mialam delikatne obawy co do silnika bo przesiadlam sie do DD z toyoty rav 4, silnik 2.0. no i te słynne plastiki w dacii o których sie oczytałam i nasłuchałam😂 wizualnie mi auto sie podoba, znajomi maja volvo xc 60 i zazdroszczą mi tego tabletu. Regulowany podłokietnik to fajny bajer, bo dla osob z krótszymi kończynami ciężko bylo by oprzec łokieć w pozycji 0. Ale podstawki na kubek/ butelke to male nieporozumienie jak podłokietnik jest wysuniety do przodu.Jak narazie zadnych usterek nie bylo. Ale tak to jestem zadowolona z zakupu.
* Od 1999 roku Trusted Shops oferuje sprzedawcom internetowym połączenie usługi zaufanej marki i ochrony kupującego. Trusted Shops łączy społeczność kilkudziesięciu milionów chronionych konsumentów w całej Europie, robiących zakupy u 25 000 sprzedawców internetowych certyfikowanych przez Trusted Shops. eTrusted to platforma informacji zwrotnych zgodna z przepisami RODO, pozwalająca konsumentom na wystawianie autentycznych opinii podczas interakcji z marką.