Poznaj oceny i informacje zwrotne naszych klientów zebrane przez niezależną platformę.
eTrusted weryfikuje i poświadcza autentyczność tych opinii.
Wszystkie komentarze zebrane przez E-Trusted na temat Dacii Sandero Stepway
eTrusted jest częścią Trusted Shops, marki numer 1 w dziedzinie handlu elektronicznego w Europie*.
16.03.2025
Bardzo podoba mi się w moim aucie rozwiązanie wskaźników poziomu paliwa i gazu. Czytelny wskaźnik i płynne przejście z benzyny na gaz. Auto jak się rozgrzeje bardzo dobrze przyspiesza co daje duży komfort np przy wyprzedzaniu i nie ma tu znaczenia czy akurat jedziemy na benzynie czy na gazie. Niestety auto zanim się rozgrzeje jak by nie mogło nabrać mocy - pomimo wciskania pedału gazu, auto bardzo powoli przyspiesza. Potem moim zdaniem zbyt szybko przełącza się na gaz, i tu też przez chwilę musi popracować, zanim nabierze mocy. Trwa to ok. 3-5 min. Może to taki urok małego silnika. Co do wnętrza jest bardzo przyjemne, materiały dają poczucie komfortu, ale jest zdecydowanie za słabe oświetlenie kabiny by nocą podziwiać wnętrze. Zwłaszcza z tyłu bardzo brakuje dodatkowego oświetlenia w podsufitce. Nocą nawet ciężko znaleźć klamkę otwierania drzwi w kabinie. W bagażniku jest za dużo odsłoniętych elementów z blachy. Niewielkim kosztem można by podnieść standard auta - blachę wewnątrz bagażnika od strony tablicy rejestracyjnej osłonić plastikiem, albo chociaż wykładziną. I tak są w tej blasze dziury, które mogły by posłużyć do mocowania osłon. Ogólne moje wrażenie z Sandero Stepway jest bardzo pozytywne. Aut bardzo zwrotne, z przyjemnym zawieszeniem, które dobrze sobie radzi nawet na dużych wybojach. Silnik pracuje stosunkowo cicho, chociaż mogła by być trochę lepiej wygłuszona komora silnika. Podgrzewane siedzenia są bardzo fajnym dodatkiem - 10 letni syn zawsze pakuje się na przód, żeby się podgrzać. W tym przedziale cenowym i segmencie małych crossover na pewno warto je wziąć pod uwagę - ja nie żałuję.
31.03.2025
Konfiguracja auta spełniła moje oczekiwania w 80%: pakiet zimowy, wszystkie systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Do tego jako tradycjonalista chciałem hamulec ręczny, tradycyjny kluczyk - i mam. Brakuje mi dodatkowych portów USB na konsoli z przodu oraz USB i gniazda 12 V z tyłu. Android auto - niestety tylko przez przewód USB podłączony do gniazda na desce rozdzielczej - przydałby się bezprzewodowy, albo drugie gniazdo USB zdolne do odczytu np. pendrive´a z muzyką.
Denerwujący jest też brak możliwości zapisania własnych ustawień po włączeniu "my safety pro".
Ale generalnie auto jest jak najbardziej warte swej ceny, wystarczająco komfortowe /nawet trasa 500 km/, zwinne, silnik 1,0 l, 100 Km na gazie zapewnia absolutnie zadawalające przyspieszenie w ruchu miejskim i także bezpieczną jazdę na autostradzie, gdzie nie czujemy się zawalidrogą. Jasne, że "siostrzane" odpowiedniki dzielące z Dacia techniczne elementy - Renault Clio czy Mitsubishi Colt są może trochę elegantsze i staranniej wykończone we wnętrzu. Zamiast jednak pukać w twarde plastiki w Dacii lepiej puknąć się w głowę i zaoszczędzić sporo pieniędzy kupując auto będące kwintesencją codziennej użyteczności, porządnego wykonania, ergonomii, oszczędności w eksploatacji. Auto oferujące moim zdaniem najlepszą na rynku aut tej klasy relację ceny do osiągów i funkcjonalności.
To współczesny prawdziwy "samochód dla ludu", detronizujący zasłużenie znaną niemiecką markę o tej samej nazwie...
4.01.2025
Autko ogólnie ok jeździ skręca i hamuje. Jeśli chodzi o komfort jeśli już miał bym oceniać na autko budżetowe i tak jest głośno wydech przy drzwiach kierowcy ma znaczenie na minus. To co jest najgorsze ale to wszystkie dacie, brak led na drogowych. Jedną gwiazdkę zabrałem bo gdym wiedział prędzej o tym nie kupił bym tego samochodu żadnego francuza bo sprzedawca o tym nie powie, że aby go serwisować to trzeba tylko w autoryzowanym jest założona bramka i żadnego komutera diagnostycznego nie podłączymy. Producent zezwala na podłączenie komputerów z wykazu ale mało kto ma te komputery i musi dodatkowo płacić abonament. przez co za serwis trzeba słono zapłacić tak czy siak tanio nie będzie. Są samochody dostępne które mają dostęp odblokowany producenci mówią że muszą blokować aby było bezpiecznie proponuję zgłębić temat. Spalanie przy jeździe normalnej to 9L gazu plus benzyna ,no 3 cylindry robotę przy spalaniu robią, samej benzyny 7-8 litrów. Samochód do oszczędnych nie należy jak by się wydawało. Na plus pakiet serwisowy 100tys lub kilka lat nie pamiętam ile i nie trzeba się niczym martwić. Dosyć duży prześwit i autko krótkie więc można po leśnej drodze jechać. Ogólnie warto było by autko kupić, jak po okresie serwisowym lub gwarancji serwis był bezproblemowy, a jak ktoś tym się nie przejmuje nic w tej cenie nie znajdziemy kupować! Nie jest to moje pierwsze autko ze stajni reno
4.05.2025
Generalnie jestem bardzo zadowolony ze swej Dacii Sandero Stepway Extreme, zwłaszcza gdy porówna się ją z poprzednią wersją, którą miałem (Dacia Sandero z roku 2017). Rzeczy, które bym poprawił: 1) zwiększył przestrzeń bagażową (bagażnik, nawet z podłogą w dolnym położeniu, ma mniejszą pojemność niż w poprzedniej Dacii, którą miałem), 2) zmienił przełożenia biegu pierwszego (obecnie ledwie się samochód rozpędzi do naprawdę bardzo małej prędkości, już trzeba wrzucać dwójkę i na pierwszych dwóch biegach samochód jest wolny jak żółw, dopiero od trójki wyraźnie przyspiesza i nabiera mocy), 3) umożliwił wyłączanie funkcji utrzymywania pojazdu na pasie ruchu (obecnie da się to wyłączyć, ale po jakichś trzech sekundach ponownie samo się włącza, a czasem takie "usztywnianie się" kierownicy bywa bardzo irytujące). Reszta jest absolutnie bez zarzutu, a niektóre funkcje (jak na przykład konfiguracja relingów dachowych) są wręcz świetne. . :-)
11.05.2025
W moim modelu. Na plus ekonomiczny silnik - LPG .Do poprawy wyciszenie wnętrza oraz tragicznie otwierające się drzwi szczególnie pasażera - tak ciężko się operuje klamką (trzeba mocno szarpnąć ) i trzeba mocno trzasnąć żeby się zamknęły. Zbyt szybko gaśnie lampka w bagażniku. Brak osłony - nadkoli z tyłu. Ciężko wyjmowane gniazda pasów tylnych po złożeniu kanapy ( w innych samochodach są sztywne sterczące same wychodzą-wystają po złożeniu kanapy, a tu leżą i trzeba je szukać przepleść przez kanapę. Bez sensu taki duży wyświetlacz skoro tylko wyświetla tak mało informacji (stacje radiowe itd. ... ) - bezużyteczny w takiej dużej wielkości, a w jego miejscu powinno być korytko na telefon (właśnie na takiej wysokości !!! żeby był pod ręką i żeby o nim nie zapominać przy wysiadaniu ). Brak lampki sufitowej dla pasażerów z tyłu. Niepotrzebnie zaprojektowana tak wysoko maska silnika z przodu - zasłania widoczność z przodu przeszkody.
14.05.2025
Jest to już moja czwarta z kolei Dacia (aktualnie mam też Dustera 4x4 1,3 TCE z 2020 roku). Auto świetne. Bagażnik pakowny. Silnik ekonomiczny (zwłaszcza na LPG) i bardzo dynamiczny (mam porównanie ze 150KM silnikiem z Dustera). Jest kilka rzeczy na minus: 1/ za dużo systemów bezpieczeństwa, które są "upierdliwe" i trzeba pamiętać o ciągłym ich wyłączaniu ...Szkoda, że nie można wyłączyć raz na zawsze.. To samo z systemem Start&stop. 2/ Relingi mają fajną opcję przekładania ich w poprzek jako belki dachowe- niestety belki i tak musiałem dokupić, bo te relingi są ładne ale nie praktyczne - są za grube i boxa dachowego nie da się do nich podłączyć standardowymi uchwytami. 3/ w mapie Medianav brakuje sygnału "ostrzeżenia" dzwiękowego przez podjeżdżaniem do fotoradaru. Ostrzega tylko ikona, a kto patrzy cąły czas na nawigację? W starym systemie z 2020 roku navigacja "pikała" przed fotoradarami.
21.05.2025
Nie znam fachowych nazw, ale: 1- system kontrolujący, który sprawdza, czy samochód trzyma się pasa, nie powinien skręcać kierownicy, by wyrównać tor jazdy, to bardzo stresujące i nie pomaga, powinien np. wibrować albo dawać sygnał dźwiękowy. 2 - w korku włącza się hamowanie, nie wiem, o co chodzi, ale może czujniki źle oceniają sytuację. 3 - nie działa ikona, która pokazuje dozwoloną prędkość. 4 - sygnały dźwiękowe przy przekraczaniu dozwolonej prędkości są irytujące. Zamiast tego powinien być sygnał kiedy zmienić bieg. Niby to widać na desce rozdzielczej, ale nie można bez przerwy na nią się patrzeć. 5 - przycisk sos, umieszczony na górze świeci się na czerwono. Czy nie powinien świecić się na zielono? 6 - tworzywo użyte do produkcji dywaników jest zbyt mało elastyczne i stopa na nim się ślizga, co jest niebezpieczne i mało komfortowe. Dywaniki powinny być bardziej gumowe niż plastikowe.
25.03.2025
Samochod jak najbardziej fajny, fajne wyposażenie. Wygląd nie najgorszy. Jednak są mankamenty - asystent pasy ruchu zachowuje tak jak by lepiej znał drogę niż kierowca. Gdy pada deszcz lub śnieg, a kierowca próbuje dostosować się do warunków asystent walczy z tobą bo uwaza że jest ok co nie jest prawdą. Czujki parkowania działaj jak chca albo się włącz albo nie. Nie umiem wyłapać tego chyba. A tablet ma czasem zawiechy podczas uruchamiania samochodu nie wiem dla czy czy jest to wina softwera czy tego że nie aktualizacji nie pobiera. Ogólnie samochód fajny i komfortowo się jeździ. Jedne minut niby eko ale brak wydrukowanej instrukcji w samochodzie to lekka przeginka bo otoz coś chce sprawdzić od ręki nie stety albo filmiki albo wertowanie gdzieś w czeluściach komputera lub telefonu nie zawsze się sprawdza.
9.03.2025
Ogólna ocena dobra. Ale mam parę uwag dotyczących łatwości użytkowania. Umieszczenie wejścia USB oraz uchwytu na telefon przy ekranie jest strasznie frustrujące, zbyt mało miejsca, które powoduje trudności z umieszczeniem telefonu, którego uchwyt "zachodzi" na ekran. Kłopoty z integracją nawigacji, system domaga się oryginalnego kabla do telefonu, nie krótszego niż 1 m. Na innym nie działa. Statyczny obraz na ekranie, trzeba przesuwać strzałkami, nie jest dotykowy, obecnie to już jest standard. Ponadto brak wieszaków przy uchwytach w tylnej części samochodu i nieergonomiczne opuszczanie osłon słonecznych, zagłębienie na dłoń tylko po stronie odokiennej. Pilot zamykający samochód reaguje w momencie przejścia na tył samochodu w celu otwarcia bagażnika. Mechanicznie auto spisuje się bardzo dobrze.
4.01.2025
Automatyczna skrzynia biegów "mocno" szarpie na początku jazdy. Trzeba się przyzwyczaić. Trzeba również bardzo uważać na system START/STOP przy ruszaniu pod górkę. Zdarza się, że silnik nie włącza się dostatecznie szybko i kilka razy samochód mógł stoczyć się, gdyby nie odpowiednia reakcja kierowcy. Asystent utrzymania pasa ruchu jest tragiczny. Komputer działa tak, że w niektórych momentach bardzo agresywne ruchy kierownicą mogą spowodować wypadek. System zawsze jest włączony, więc trzeba pamiętać o jego wyłączaniu przy praktycznie każdej jeździe na drodze szybkiego ruchu. System nie załącza się podczas jazdy w mieście. Za takie pieniądze oczekiwałbym trochę lepszych systemów...
* Od 1999 roku Trusted Shops oferuje sprzedawcom internetowym połączenie usługi zaufanej marki i ochrony kupującego. Trusted Shops łączy społeczność kilkudziesięciu milionów chronionych konsumentów w całej Europie, robiących zakupy u 25 000 sprzedawców internetowych certyfikowanych przez Trusted Shops. eTrusted to platforma informacji zwrotnych zgodna z przepisami RODO, pozwalająca konsumentom na wystawianie autentycznych opinii podczas interakcji z marką.
POZNAJ DACIĘ SANDERO STEPWAY