Technologia hybrydowa DaciaTo, co najlepsze z obu światów bez zmiany nawyków!

Różne silniki hybrydowe Bigster

Hybryda to połączenie klasycznego silnika benzynowego i silnika elektrycznego, który pełni szereg funkcji.

Technologia full hybrid – Dacia Bigster

full hybrid

Budowa

Silnik spalinowy

Automatyczna bezsprzęgłowa skrzynia biegów multimode

Samoładujący się akumulator trakcyjny 230V


Ładowanie akumulatora

Nie ma konieczności podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Technologia mild hybrid – Dacia Bigster

mild hybrid

Budowa
Silnik spalinowy

Rozrusznik-alternator

Akumulator 48 V samoładujący się podczas jazdy


Ładowanie akumulatora

Nie ma konieczności podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Technologia hybrid 150 4x4 – Dacia Bigster

dwupaliwowy mild hybrid

Budowa
Silnik spalinowy

Rozrusznik-alternator

Akumulator samoładujący się podczas jazdy

Zbiornik LPG (oprócz zbiornika benzyny)


Ładowanie akumulatora

Nie ma konieczności podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Dacia Bigster – hybrid-G 150

mild hybrid z dwoma rodzajami paliwa

Budowa
Silnik spalinowy

Rozrusznik-alternator

Automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów z 6 przełożeniami

Silnik elektryczny z 2-biegową skrzynią biegów

Zbiornik LPG (oprócz zbiornika benzyny)

 


Ładowanie akumulatora

Nie ma konieczności podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Porównaj zalety technologii hybrydowych

  hybrid 155    mild hybrid 140 mild hybrid-G 140 hybrid-G 150 4x4
Technologia full hybrid   mild hybrid mild hybrid mild hybrid
Napęd benzyna + elektryczność benzyna + elektryczność benzyna + LPG + elektryczność benzyna + LPG + elektryczność
Jazda w trybie w 100% elektrycznym  Tak, jazda w trybie całkowicie elektrycznym w mieście przez 80% czasu Nie Nie Tak, jazda w trybie całkowicie elektrycznym w mieście przez 60% czasu
Wspomaganie silnika spalinowego Tak Tak Tak Tak
Stop & Start Tak Tak Tak Tak
Ładowanie podczas jazdy Tak Tak Tak Tak
Rozruch w trybie elektrycznym Tak Nie Nie Tak
Uciąg 1 tona 1,5 tony 1,5 tony 1,5 tony

1 W cyklu miejskim, w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym oraz w zależności od warunków użytkowania pojazdu i stylu jazdy kierowcy

2 W cyklu mieszanym, w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym oraz w zależności od warunków użytkowania pojazdu i stylu jazdy kierowcy

Zalety samochodów hybrydowych

elektryczny i spalinowy
elektryczny i spalinowy
Od 800 do 1490 km zasięgu (w zależności od silnika), bez konieczności ładowania.
Brak opłaty przy zakupie
Brak opłaty przy zakupie
Od 104 g/km emisji CO₂​ (w zależności od silnika).
Komfort jazdy
Komfort jazdy
Skrzynia automatyczna (w przypadku silników hybrid 155 oraz hybrid-G 150).
Bez konieczności ładowania
Bez konieczności ładowania
Akumulator elektryczny ładuje się automatycznie podczas hamowania i zwalniania.​

Czy masz jeszcze jakieś pytania?