Hybryda to połączenie klasycznego silnika benzynowego i silnika elektrycznego, który pełni szereg funkcji.
Technologie Full Hybrid
Budowa
1 silnik spalinowy
Automatyczna, bezsprzęgłowa, wielotrybowa skrzynia biegów
1 akumulator trakcyjny 280 V samoładujący się
Ładowanie akumulatora
Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.
Silnik elektryczny umożliwia jazdę w trybie w 100% elektrycznym, a przez resztę czasu zwiększa moc silnika spalinowego. Przekształca również odzyskaną energię w energię elektryczną do ładowania akumulatora trakcyjnego.
Wielotrybowa skrzynia biegów automatycznie przełącza się między 3 trybami jazdy:
* Zużycie paliwa w cyklu miejskim
Technologia mild-hybrid
Budowa
1 silnik spalinowy
1 rozrusznik-alternator
1 akumulator 48 V samoładujący się podczas jazdy
Ładowanie akumulatora
Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.
Alternator-rozrusznik zapewnia silnikowi spalinowemu dodatkowy moment obrotowy w najbardziej energochłonnych fazach jazdy, takich jak ruszanie i przyspieszanie.
Może być również używany do ładowania akumulatora trakcyjnego 48 V.
Zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10% względem równoważnego silnika benzynowego.
Technologia Mild Hybrid
Budowa
1 silnik spalinowy
1 rozrusznik-alternator
1 akumulator samoładujący się podczas jazdy
1 wał napędowy do tylnych kół
Ładowanie akumulatora
Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.
Alternator-rozrusznik zapewnia silnikowi spalinowemu dodatkowy moment obrotowy w najbardziej energochłonnych fazach jazdy, takich jak ruszanie i przyspieszanie.
Może być również używany do ładowania akumulatora trakcyjnego 48 V.
4X4 Terrain Control oferuje 5 trybów jazdy:
Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 10% względem równoważnego silnika benzynowego.
Technologia mild-hybrid + układ dwupaliwowy LPG/benzyna
Budowa
1 silnik spalinowy
1 rozrusznik-alternator
1 akumulator samoładujący się podczas jazdy
1 zbiornik LPG oprócz zbiornika benzyny
Ładowanie akumulatora
Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.
Pojazd zawsze uruchamia się w trybie benzynowym, a następnie może przełączyć się na tryb LPG.
Przełączanie odbywa się automatycznie lub na żądanie za pomocą specjalnego przycisku.
Alternator-rozrusznik zapewnia silnikowi spalinowemu dodatkowy moment obrotowy w najbardziej energochłonnych fazach jazdy, takich jak ruszanie i przyspieszanie.
Może być również używany do ładowania akumulatora trakcyjnego 48 V.
Hybrid 155 | TCe 140 | TCe 130 4x4 | ECO-G 140 | |
---|---|---|---|---|
Technologia | Full hybrid | Mild hybrid | Mild hybrid | Mild hybrid |
Napęd | Benzyna + elektryczność | Benzyna + elektryczność | Benzyna + elektryczność | Benzyna + LPG + elektryczność |
Jazda w trybie w 100% elektrycznym | Tak (w fazach) | Nie | Nie | Nie |
Wspomaganie silnika spalinowego | Tak | Tak | Tak | Tak |
Stop & Start | Tak | Tak | Tak | Tak |
Ładowanie podczas jazdy | Tak | Tak | Tak | Tak |
Rozruch w trybie elektrycznym | Tak | Nie | Nie |
Nie |
Oszczędności w zużyciu paliwa | Do 40% 1 mniejsze zużycie paliwa | Do 10% 2 mniejsze zużycie paliwa | Do 10% 2 mniejsze zużycie paliwa | Do 160 zł na pełen bak |
1 W cyklu miejskim, w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym oraz w zależności od warunków użytkowania pojazdu i stylu jazdy kierowcy
2 W cyklu mieszanym, w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym oraz w zależności od warunków użytkowania pojazdu i stylu jazdy kierowcy
Akumulator trakcyjny systemu hybrydowego Twojego Bigster jest objęty gwarancją trwającą 8 lat lub 160 000 km.
Tak, zasięg samochodu hybrydowego jest, w zależności od eksploatacji, większy niż samochodu benzynowego, ponieważ można wykorzystywać zamiennie różne źródła energii.
W przypadku silnika TCe 140 zasięg Bigstera wynosi ponad 780 km, ponad 900 km w przypadku Hybrid 155 i nawet ponad 1400 km w przypadku ECO-G 140 (łączny zasięg z dwoma zbiornikami LPG + benzyna).
Jest to lekka hybrydyzacja pojazdu, zapewniająca wspomaganie silnika spalinowego podczas fazy rozruchu i przyspieszania w celu zmniejszenia zużycia paliwa i poprawy osiągów. Nie pozwala na jazdę w 100% elektryczną.
Oferuje zatem bardziej elastyczną i dynamiczną jazdę, pozwalając jednocześnie na oszczędność paliwa w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym bez jednostki elektrycznej.
Nic prostszego, akumulatory w pojazdach hybrydowych (full hybrid lub mild hybrid) nie wymagają żadnego podłączania, ponieważ ładują się automatycznie, gdy pojazd zwalnia lub hamuje.