W sobotę zawodnicy musieli trzykrotnie pokonać próbę „Czarne” o długości 65 kilometrów. Trasa w Szczecinku okazała się trudna technicznie. Miękkie podłoże, ciasne przejazdy w lesie, a także niewidoczne dziury sprawiały, że drobny błąd mógł skutkować uszkodzeniem samochodu – wiele załóg z tego powodu musiało się wycofać. Nie wszystkie załogi chciały też podejmować ryzyko, biorąc pod uwagę, że była to ostatnia eliminacja w sezonie 2018.           

Ta runda była dla mnie bardzo ciekawa, wiedziałem, że muszę dać z siebie wszystko żeby wskoczyć na trzecie miejsce w klasyfikacji rocznej DDEC. Pierwszy OS przejechaliśmy zapobiegawczo, ale później daliśmy z siebie wszystko. Mimo to w tym sezonie czuję pewien niedosyt, bo nie udało się wygrać żadnej rundy, ale mam nadzieję, że w przyszłym roku się to zmieni” – powiedział Mariusz Pietrzycki.  

W Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych najszybsi okazali się Mirosław Zapletal i Bartosz Momot. Na drugiej pozycji ukończyli Michał i Julita Małuszyńscy, a na trzeciej Mirosław Stocerz i Rafał Marton.

W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych najlepszy czas uzyskali Dariusz Szor i Andrzej Wieczorek. Drugie miejsce zajęli Cezary Woch i Przemysław Lipiński, a trzecie Michał Goleniewski i Marcin Michalski.  

Wyniki po OS4 – DDEC Baja Szczecinek:

1. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba  3:01:28
2. Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak  3:03:28
3. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek  3:04:41
4. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel  3:12:50
5. Patrycja Brochocka/ Michał Ogórek  3:19:15

Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup2018.pl

www.bajaszczecinek.pl