Wzrost udziału grupy Renault w polskim rynku 2014 - Dacia Polska

W Polsce w 2014 roku Grupa Renault odnotowała wzrost udziału obydwu marek (Renault + Dacia). Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych.

Dacia drugi rok z rzędu znalazła się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek, zajmując na koniec 2014 roku 9. pozycję w rankingu samochodów osobowych oraz 10. pozycję w segmencie aut dostawczych.

Obydwie marki Grupy Renault (Renault i Dacia razem) w 2014 roku zarejestrowały 37755 samochodów (o 5440 samochodów więcej niż w poprzednim roku), co pozwoliło Grupie przekroczyć 10-procentowy udział w polskim rynku samochodowym (10,1% udziału w rynku). Przy wzroście rynku o 12% w stosunku do 2013 roku marka Renault zanotowała na koniec 2014 roku wzrost o 15% zajmując 6. miejsce w Polsce z udziałem 6,2%, natomiast Dacia wykazała wzrost sprzedaży aż o 20%, zajmując 3,9% polskiego rynku samochodowego.

Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 10%.
W 2014 roku zarejestrowano 16149 osobowych samochodów Renault, czyli o ponad półtora tysiąca aut więcej niż w 2013 roku. Liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio, który znalazł w Polsce 6131 nabywców łącznie dla Clio i Clio Grandtour.

Liczba rejestracji osobowych Dacii wykazała wzrost aż o 21%, wykazując sprzedaż 13054 samochodów osobowych w roku 2014  - aż o 2241 szt. więcej niż w roku poprzednim.

Dzięki temu w 2014 roku Dacia ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce marek pod względem sprzedaży samochodów osobowych, zajmując 9 miejsce z 4-procentowym udziałem w tej części rynku. Duster zajał 10 miejsce w rankingu modeli osobowych w Polsce oraz doskonałe 5 miejsce w sprzedaży dla klientów indywidualnych. Duster zajął także 1 miejsce w segmencie SUV na polskim rynku.

Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia łącznie zwiększyły swój udział o 2,5 p.p., sprzedając 8552 samochodów (o 1672 szt. więcej niż w 2013 roku). Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce z udziałem 14,4%, (6890 szt. sprzedanych aut dostawczych) a model Master zajmuje na rynku drugie miejsce w sprzedaży w swoim segmencie.

W pierwszej dziesiątce polskiego rynku samochodów dostawczych  znalazła się także marka Dacia, której dostawczych modeli zarejestrowano 1662 szt., a model Dokker Van zajął 1. miejsce w segmencie lekkich samochodów dostawczych oraz wysokie 7. miejsce na całym polskim rynku samochodów dostawczych.

Renault od roku 2009 niezmiennie jest liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce, osiągając na koniec 2014 roku ponad 33% udziału modelu Master w segmencie podwozi do zabudowy na tym specjalistycznym rynku. Do tego sukcesu znacznie przyczynia się sieć stacji PRO+,  18 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i serwisu, dysponujących m.in. parkiem modyfikowanych samochodów pokazowych oraz specjalnym programem obsługowym, kierowanym do firm i klientów – przedsiębiorców.

 

Dane: CEPIK,  rejestracje samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 6t.