DACIA POSZERZA SWOJĄ OFERTĘ O NOWĄ ZAUTOMATYZOWANĄ SKRZYNIĘ BIEGÓW EASY-R I PREZENTUJE NA SALONIE WE FRANKFURCIE NOWĄ GAMĘ DUSTERA – DUSTER ÉDITION 2016

Po raz pierwszy Dacia oferuje w swoich najbardziej popularnych modelach zautomatyzowaną skrzynię biegów Easy-R.

Dacia Duster Gama 2016, prezentowana w nowym kolorze nadwozia Zielony Altaï, przyciąga uwagę i oferuje poszerzoną ofertę wyposażenia, zwłaszcza dwie nowe tapicerki, obręcze kół w kolorze czarnym błyszczącym, system multimedialny z nawigacją MEDIA NAV Evolution oraz kamerę cofania, po raz pierwszy pojawiającą się w samochodach marki.

W ciągu 10 lat Dacia zdobyła liczącą się pozycję na rynku samochodowym – od momentu swojego odrodzenia sprzedała blisko 3,5 mln samochodów. W pierwszym półroczu 2015 roku jej sprzedaż wzrosła o 10,1%.

Dziesięciolecie marki to okazja do świętowania jubileuszu razem z klientami i użytkownikami samochodów Dacia.

1. NOWOŚCI WE FRANKFURCIE 2015

 

Po raz pierwszy Dacia wprowadza do swojej oferty zautomatyzowaną skrzynię biegów - Easy-R. W połączeniu z silnikiem TCe 90, wyposażonym w system Stop & Start, ta 5-przełożeniowa skrzynia zapewnia kierowcy większą łatwość użytkowania dzięki obsłudze niewymagającej pedału sprzęgła. Easy-R będzie dostępna w modelach Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway do końca bieżącego roku.

Dwa lata po odnowieniu Dustera, Dacia daje kolejny dowód swojego dynamicznego rozwoju, poszerzając ofertę wyposażenia i wprowadzając zmiany w designie swojego flagowego modelu. Nowe tapicerki, obręcze kół ze stopu metali lekkich w kolorze czarnym błyszczącym, system multimedialny z nawigacją MEDIA NAV Evolution oraz kamera cofania to nowe elementy Dustera Edition 2016.

1.1. Dacia wprowadza zautomatyzowaną skrzynię biegów w swoich najbardziej popularnych modelach

Dacia poszerza ofertę skrzyń biegów:

Do końca bieżącego roku nowa zautomatyzowana skrzynia biegów Easy-R będzie dostępna w modelach Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway. Będzie oferowana w atrakcyjnej cenie, zgodnie z wartościami marki Dacia.

W połączeniu z silnikami benzynowymi TCe 90, zautomatyzowana skrzynia Easy-R pozwala pogodzić niskie spalanie z komfortem jazdy. Dysponujący mocą 90 KM i 140 Nm momentu obrotowego silnik Energy TCe 90 zapewnia bardzo dynamiczne przyspieszenia już od najniższych obrotów i gwarantuje prawdziwą przyjemność jazdy zarówno w mieście, jak i na innych drogach. Dzięki zastosowaniu systemu Stop & Start, spala on w cyklu mieszanym zaledwie 4,9 l/100 km1 oraz emituje jedynie 99 g CO2/km2 – tyle samo co wersje ze skrzynią mechaniczną.

Easy-R: zautomatyzowana skrzynia biegów w przystępnej cenie

Easy-R uzupełnia ofertę skrzyń biegów Dacii. Ta zautomatyzowana skrzynia biegów stanowi odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy lubią płynną jazdę w mieście.

Easy-R zapewnia wysoki komfort i łatwość użytkowania dzięki obsłudze niewymagającej pedału sprzęgła. Jest wyposażona w dwa siłowniki elektromechaniczne (sterowane przez moduł elektroniczny), zastępujące kierowcę w wykonywaniu takich czynności jak wysprzęglanie, zmiana biegów i zwalnianie pedału sprzęgła. Skrzynia biegów Easy-R oferuje dwa tryby jazdy dostosowane do wszystkich potrzeb: Drive i Manual (z impulsową zmianą biegów).

W trybie Drive zmianą przełożeń steruje moduł elektroniczny dostosowując je do warunków jazdy. Zmiana biegów następuje na podstawie takich informacji jak prędkość obrotowa silnika, prędkość pojazdu, styl jazdy itd.

W trybie Manual/ Impulsowym decyzje o zmianie biegu podejmuje kierowca.

W porównaniu z tradycyjną skrzynią mechaniczną, zautomatyzowana skrzynia Easy-R zapewnia:

  • Wyższy komfort i łatwość obsługi:

    • Tryb Drive uwalnia kierowcę od wykonywania niektórych czynności (wysprzęglanie, zmiana biegów, zwalnianie sprzęgła). Skrzynia zapewnia optymalny kompromis pomiędzy zużyciem paliwa a dobrym przyspieszeniem. Dzięki temu unikamy jazdy na zbyt wysokich czy zbyt niskich obrotach, nie występuje problem gaśnięcia silnika przy niewłaściwym ruszaniu.

    • W trybie Manual (z impulsową zmianą biegów) kierowca sam decyduje o zmianie biegu, co zapewnia bardziej dynamiczną jazdę i szybszą reakcję samochodu. Może np. wybrać optymalny bieg w przypadku konieczności nagłego wyprzedzenia innego samochodu lub niskiej przyczepności na zaśnieżonej drodze. W tym celu wystarczy przestawić dźwignię w położenie „M”, a następnie wybrać „+” lub „–” żeby zmienić bieg na wyższy lub niższy.

    • W razie konieczności nagłego przyspieszenia, skrzynia automatycznie zmienia bieg na niższy, zapewniając jak najszybciej maksymalne osiągi (funkcja kick down). Żeby zapewnić sobie całą potrzebną moc silnika, może zredukować bieg o jeden lub o dwa, co jest bardzo przydatne np. przy włączaniu się do ruchu.

  • Większą łatwość wykonywania manewrów: w położeniu Drive ułatwia wykonywanie manewrów z niską prędkością. Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału hamulca, samochód samoczynnie jedzie do przodu lub cofa się, bez konieczności naciskania pedału gazu. Funkcja ta ułatwia wykonywanie manewrów z niewielką prędkością (na parkingu lub przy parkowaniu równoległym itp.) i ułatwia utrzymanie samochodu na lekkiej pochyłości w uzupełnieniu do układu Hill Start Assist. Jest również bardzo przydatna podczas jazdy w korkach.

  • Niskie zużycie paliwa: zautomatyzowana skrzynia biegów charakteryzuje się takim samym zużyciem paliwa i emisją CO2 jak skrzynia manualna. Ponieważ siłowniki są wykorzystywane jedynie do zmiany przełożenia, zużycie prądu skrzyni Easy-R jest znacznie niższe niż w tradycyjnej skrzyni automatycznej.


Jakość – trwałość:
przejście z układu hydraulicznego na układ elektromechaniczny zapewnia większą precyzję sterowania, a także większą trwałość i niezawodność. Zautomatyzowana skrzynia biegów Easy-R została poddana trwającym 130 tys. godzin próbom na stanowisku testowym. Dodatkowo wszystkie skrzynie Easy-R są objęte kontrolą po zejściu z taśmy produkcyjnej w zakładzie.

Zmiany w silnikach Dacii

W związku z przejściem na normę emisji spalin Euro 6 w silnikach montowanych w samochodach Dacii pojawiają się zmiany:

  • wszystkie silniki marki są obecnie wyposażone w system Stop & Start3 i system odzyskiwania energii przy hamowaniu (Energy Smart Management)
  • wszystkie silniki wysokoprężne Dacii są wyposażone w filtr tlenków azotu. Wybrane przez markę rozwiązanie jest bardziej przystępne cenowo i korzystne dla klienta, ponieważ nie wymaga dodatkowych przeglądów

Wprowadzone zmiany umożliwiły znaczące obniżenie paliwa4:

Na przykład w Dacii Sandero, Logan i Logan MCV:

  • silnik benzynowy TCe 90: zmniejszenie spalania o 0,1 l/100 km, emisji o 7 g CO2/km do poziomu 109 g CO2/km
  • nowy silnik wysokoprężny dCi 90: zmniejszenie spalania o 0,3 l/100 km, emisji o 9 g CO2/km do poziomu 90 g CO2/km

W Sandero Stepway:

  • silnik benzynowy TCe 90: zmniejszenie spalania o 0,3 l/100 km, emisji o 9 g CO2/km do poziomu 115 g CO2/km
  • nowy silnik wysokoprężny dCi 90: zmniejszenie spalania o 0,2 l/100 km, emisji o 7 g CO2/km do poziomu 98 g CO2/km

W Dacii Duster:

  • nowy silnik benzynowy SCe 115: 6,4 l/100 km, 145 g CO2/km
  • silnik benzynowy TCe 125: zmniejszenie spalania o 0,2 l/100 km, emisji o 7 g CO2/km do poziomu 138 g CO2/km
  • nowy silnik wysokoprężny dCi 90: zmniejszenie spalania o 0,3 l/100km, emisji o 8 g CO2/km do poziomu 115 g CO2/km
  • nowy silnik wysokoprężny dCi 110: zmniejszenie spalania o 0,5 l/100km, emisji o 12 g CO2/km do poziomu 115 g CO2/km w przypadku wersji z napędem 4x2 i do 123 g CO2/km w wersji 4x4.

1.2 Duster Gama 2016: nowe elementy wyposażenia i zmiany w designie

Dacia Duster zmienia się wraz z nową ofertą Duster Gama 2016. Nowa gama zachowuje wszystkie elementy designu, które przyczyniły się do sukcesu Dustera i oferuje jeszcze lepsze wyposażenie w doskonałym stylu.

Zmiany stylistyczne podkreślające terenowy wygląd Dacii Duster

Zaledwie dwa lata po wprowadzeniu poprzednich zmian, pojawia się Duster Édition 2016 z nowymi 16” obręczami kół ze stopu metali lekkich w kolorze czarnym błyszczącym, które podkreślają jego styl. Terenowy charakter Dustera doskonale podkreśla nowy kolor nadwozia Zielony Altai, który zastępuje kolor Szary Olive.

We wnętrzu uwagę zwracają nowe tapicerki (czarna Silicon i szaro-czarna Federer) z dyskretnymi ciemnoszarymi przeszyciami. W podstawowych wersjach wyposażenia będzie dostępna czarna tapicerka Silicon. Tapicerka Federer z szarym wzorem na czarnym tle będzie oferowana w wyższych wersjach.

Nowe elementy wyposażenia

W Dacii Duster Gama 2016 jest teraz dostępny multimedialny system z nawigacją MEDIA NAV Evolution (w zależności od wersji).

Dostępna jest również w opcji kamera cofania zapewniająca łatwośc manewrowania i większe bezpieczeństwo.

System multimedialny z nawigacją MEDIA NAV Evolution

System nawigacji z wbudowaną darmową usługą informacji o ruchu drogowym TMC i opcją wytyczania tras alternatywnych (w zależności od kraju/ obecnie niedostępny na terenie Polski).

Ostrzeżenia/ alarmy bezpieczeństwa (np. niebezpieczne strefy/ w zależności od kraju).i z wbudowaną darmową usługą informacji o ruchu drogowym TMC i opcją wytyczania tras alternatywnych (w zależności od kraju/ obecnie niedostępny na terenie Polski).

Dostęp do treści w Internecie za pośrednictwem dedykowanej aplikacji: dzięki darmowej aplikacji AHA zainstalowanej w smartfonie użytkownik odnajduje na ekranie systemu wybrane przez siebie treści multimedialne. Aplikacja zapewnia dostęp do biblioteki multimedialnej (radio internetowe, podcasty, muzyka, audiobooki) oraz portali społecznościowych Facebook® i Twitter®. Dostarcza także w czasie rzeczywistym informacji na temat znajdujących się w pobliżu interesujących punktów, takich jak hotele i restauracje. Użytkownik ma możliwość skontaktowania się z nimi za pośrednictwem swojego telefonu oraz bezpośredniego wyznaczenia trasy do wybranego miejsca.

Zmodernizowane kolorowe menu z nowymi ikonami.

System Dacia MEDIA NAV Evolution zachowuje wszystkie cechy, które zadecydowały o sukcesie jego poprzednika, systemu MEDIA NAV: duży 7” (18 cm) ekran dotykowy i menu umożliwiające łatwy dostęp do sześciu funkcji: radio, multimedia, telefon, mapa, nawigacja (wyświetlanie w trybie 2D i SD „Birdview”) i ustawienia.

Przenośne urządzenia, takie jak smartfon czy odtwarzacz MP3, można podłączyć za pośrednictwem złącza USB lub jack, umieszczonych w panelu czołowym. Dzięki funkcji Bluetooth® System Dacia MEDIA NAV Evolution umożliwia bezprzewodowe słuchanie muzyki (audiostreaming) ze smartfona (informacja o tytułach utworów, playlisty).

Dacia Duster Gama 2016 i nowa seria limitowana podkreślającą jego terenowy wygląd

W wybranych krajach europejskich5 wraz z wprowadzeniem do sprzedaży Dacii Duster Gama 2016 zostanie wprowadzona do oferty również nowa seria limitowana Urban Explorer z pakietem z Off-Road i pakietem Look.

Terenowy pakiet Off-Road obejmuje nadkola i listwy ochronne na drzwi w kolorze czarnym, wzmacniające wrażenie solidności Dustera. Elegancję nowej serii limitowanej podkreślają lakierowane na czarno nowe obręcze kół ze stopu metali lekkich w czarnym kolorze z diamentowym połyskiem.

Natomiast pakiet Look to osłony podwozia z przodu i z tyłu w kolorze matowego chromu, obudowy lusterek bocznych, nakładki na progi i dwukolorowe relingi dachowe oraz dodatkowo przyciemniane szyby tylne i boczne z tyłu podkreślające jego miejski charakter, elegancję i komfort.

Kierownica pokryta skórą harmonijnie wpisuje się w stylistykę wnętrza.

Seria limitowana Urban Explorer będzie również wyposażona w system nawigacji MEDIA NAV Evolution, pozwalający spokojnie cieszyć się jazdą po mieście bez zbędnego stresu.

2. DZIESIĘĆ LAT SUKCESÓW HANDLOWYCH I SILNEJ WIĘZI MARKI Z KLIENTAMI

 

Od chwili powrotu na rynek w 2004 r. Dacia sprzedała w Europie i w basenie Morza Śródziemnego blisko 3,5 miliona samochodów.

Jej gama, całkowicie odnowiona w ciągu dwóch ostatnich lat, jest dzisiaj jedną z najmłodszych gam w Europie. Z roku na rok rośnie zainteresowanie klientów marką Dacia. Z okazji dziesięciolecia marki zorganizowano liczne wydarzenia w Europie i Maroku, które zgromadziły tysiące osób. Dacia jest również widoczna w sieciach społecznościowych – ma ponad 2,5 mln fanów na Facebooku. W ciągu roku ich liczba wzrosła o ponad milion.

2.1. Wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu 2015 roku


W ciągu 10 lat Dacia sprzedała w Europie i w basenie Morza Śródziemnego blisko 3,5 miliona samochodów. Dwa lata po odnowieniu gamy wyraźnie widać jej potencjał i dynamikę. W pierwszym półroczu 2015 roku sprzedaż Dacii nadal rosła, osiągając poziom 290 024 samochodów (+ 10,1% w porównaniu do pierwszego półrocza 2014 roku), a jej udział w rynku wyniósł 3,14%. Marka jest liderem na rynku samochodów osobowych i dostawczych w Rumunii, Bułgarii i Maroku, gdzie ma odpowiednio 35,4%, 12,4% i 28,4% udziałów w rynku. Wśród 44 krajów całego świata, gdzie jest sprzedawana, w 19 odnotowano rekordowy poziom sprzedaży.

W pierwszym półroczu 2015 roku:

W Europie Dacia sprzedała 205 436 samochodów, co oznacza wzrost o 5,5%.

We Francji marka zajmuje obecnie piąte miejsce na rynku samochodów osobowych z udziałem w wysokości 5,3% i czwarte miejsce w segmencie sprzedaży dla klientów indywidualnych.

W Hiszpanii Dacia zwiększyła sprzedaż do 28 683 samochodów, a udział marki w rynku wyniósł 4,5%.

We Włoszech marka sprzedała 26 613 samochodów i zwiększyła swój udział o 0,4 punktu.

W Algierii udział marki w rynku wzrósł o 4,2 punktu i wynosi obecnie 14,1%. W ciągu sześciu miesięcy br. Dacia sprzedała tam 21 265 samochodów. Zajmuje również pierwsze miejsce na rynku samochodów osobowych z udziałem 15,8%.

W Turcji sprzedała 19 561 samochodów, co przełożyło się na zdobycie 4,5% udziału w rynku. Jej sprzedaż wzrosła o 57,9%.

W Rumunii Dacia zyskała 3 punkty pod względem udziału w rynku (35,4%) i sprzedała 18 369 samochodów.

W Izraelu, w niespełna sześć miesięcy od wejścia na rynek, sprzedano tysięczny samochód tej marki – było to Sandero Stepway.

Doceniona już po 2 latach na rynku

W Danii – w zaledwie dwa lata od wejścia na ten rynek – Dacia została wybrana „Najlepszym duńskim importerem samochodów” przez Automotive Denmark, organizację zrzeszającą wszystkich duńskich dealerów samochodowych. Na koniec czerwca 2015 roku sprzedaż marki przekroczyła 2000 samochodów, a udział w rynku wyniósł 1,7% (+ 0,4 punktu w stosunku do końca czerwca 2014 roku).

W Zjednoczonym Królestwie Dacia zajęła piąte miejsce w badaniu zadowolenia klientów, przeprowadzonym przez Auto Express Power 2015. Pomimo silnej konkurencji 32 marek, w tym marek premium, Dacia uzyskała wskaźnik zadowolenia wynoszący 88,8%. Klienci doceniają zwłaszcza oferowany przez markę poziom wyposażenia oraz konkurencyjne koszty użytkowania i serwisowania. Dacia zajęła również drugie miejsce w klasyfikacji generalnej pod względem niezawodności.

W dwa lata po jej wejściu na rynek brytyjski sprzedaż Dacii osiągnęła w pierwszym półroczu 2015 roku ponad 14 400 samochodów.

2.2. Klienci ambasadorami marki


Więzy, które łączą Dacię z klientami, opierają się na wspólnych wartościach: otwartości, uczciwości i pragnieniu zaoferowania jak największych możliwości. Organizowane przez markę w różnych krajach pikniki i zloty są tego pięknym świadectwem. Łączą one w sobie cechy, które zadecydowały o sukcesie marki: przyjazną atmosferę, rodzinny klimat. Co roku marka jest coraz bardziej popularna, a klienci masowo przybywają na organizowane przez nią wydarzenia.

Wierna społeczność klientów Dacii

We Francji z okazji dziesięciolecia Dacia zmieniła format swojego dorocznego zlotu i zorganizowała trzy ogromne, rocznicowe pikniki w Paryżu, Nantes i Lyonie, w których programie znalazł się również wyjątkowy spektakl. W wydarzeniach tych wzięło łącznie udział blisko 11 tysięcy osób.

Druga edycja pikniku Dacii w Czechach zgromadziła ponad 6 tysięcy osób. Kulminacyjnym punktem wydarzenia było utworzenie ogromnego logo Dacii składającego się z ponad tysiąca osób. W Danii, w dwa lata po wejściu na rynek, Dacia cieszy się dużym powodzeniem, a piknik marki zgromadził 3 tysiące osób.

W Niemczech na organizowany przez markę piknik przybyło prawie 3 400 osób. Mogły one skorzystać z licznych atrakcji, m.in. jazdy po torze, na którym można było sprawdzić terenowe zdolności Dustera.

Na pierwszą edycję pikniku na Słowacji przyjechało ponad 1400 osób.

W Maroku koncert Khaleda, międzynarodowej gwiazdy muzyki raï, przyciągnął 4 500 osób do kompleksu Al Amal w Casablance. Setki tysięcy widzów mogły również śledzić to wydarzenie dzięki transmisji na żywo. Główną atrakcją wieczoru było losowanie nagrody w postaci Dacii Logan.

W Polsce na zorganizowane przez koncesjonerów Dacii w 60 miejscach pikinki przybyło w czerwcu br. ponad 6,5 tysiąca osób. Goście mogli skorzystać z animacji, wziąć udział w konkursach oraz jazdach próbnych modelami z gamy Dacii.

W sieciach społecznościowych

Fani marki Dacia często dają wyraz swojemu przywiązaniu do marki na Facebooku, gdzie istnieje międzynarodowy fanpage marki i 26 stron krajowych. Społeczność fanów w tych sieciach stale rośnie. Na koniec czerwca 2015 roku było ich blisko 2,5 miliona. W ciągu roku ich liczba wzrosła o ponad milion, co świadczy o dynamicznym rozwoju marki w sieciach społecznościowych.

Polski profil "Dacia. Wybieram mądrze." zgromadził ponad 17 000 pasjonatów motoryzacji. Dacia w Polsce angażuje swoich fanów w motoryzacyjnych dyskusjach, doradza przy wyborze właściwego samochodu i służy pomocą w każdej sprawie. Ciepła i uprzejma społeczność profilu świadczy o niezwykłej zażyłości pomiędzy marką i jej klientami.

1 Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami.

2 109 g/km w przypadku Dacii Sandero, Logan i Logan MCV. 115 g/km w przypadku Sandero Stepway.

3 Z wyjątkiem silnika 1.2 l 75 w Dacii Sandero, Logan i Logan MCV.

4 Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami.

5 Niemcy, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Szwajcaria, Austria, Szwecja, Polska, Węgry, Słowenia, Chorwacja, Serbia, Bośnia, Macedonia, Kosowo, Czarnogóra.