Historia

Marka Dacia

Marka Dacia została przejęta przez Grupę Renault w 1999 roku. Do francuskiego koncernu należy 99,43% akcji Dacii.

Renault całkowicie zreformował proces produkcji elementów wyposażenia pojazdów tej marki. Od 1999 Grupa Renault zainwestowała w Rumunii 1 miliard euro w odnowienie i rozwój zakładu produkcyjnego Pitesti oraz utworzenie Renault Technologie Roumanie (RTR) i Renault Design Central Europe. Dzięki ww. inwestycjom zakłady Dacii nie tylko osiągnęły najwyższe europejskie standardy jakości, ale wprowadziły także metody pracy obowiązujące w innych zakładach grupy Renault.

Cztery lata po rynkowym debiucie Grupa Renault sprzedała na całym świecie ponad milion samochodów gamy Dacia Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up oraz Sandero.

Grupa Renault, wprowadzając w 2004 roku program modelu Logan, wyprzedziła światowe rynki samochodowe. Program, który powstał z myślą o gospodarkach o dużym potencjale rozwojowym, znacznie wzmocnił obecność Renault poza Europą i umożliwił Grupie wejście na nowe rynki, takie jak Indie czy Iran.

Marka Dacia posiada wszystkie atrybuty, aby zdobyć zaufanie klientów – ma do zaoferowania nowoczesne, niezawodne i przestronne samochody w przystępnej cenie, zaprojektowanye przez koncern Renault oraz wsparcie istniejącej od wielu lat sieci sprzedaży, która gwarantuje dostępność usług i części zamiennych w ramach profesjonalnej i uznanej sieci Koncesjonerów Renault. Racjonalne atuty oraz spełnienie fundamentalnych wymogów stawianych samochodom w połączeniu z przynależnością do grupy Renault stanowią konkurencyjną przewagę, która pomaga marce Dacia zdobywać nowych klientów.