Dacia Lodgy „Glace”

  • DACIA LODGY „GLACE”: SAMOCHÓD JAK I SEZON INNY NIŻ WSZYSTKIE W WYŚCIGACH TROPHÉE ANDROS

    • Uczestnicząca po raz trzeci w wyścigach Trophée Andros, wierna swym ideom, marka Dacia zrywa z utartymi kanonami i przedstawia niezwykle oryginalny samochód Dacia Lodgy „Glace”. 

    Do wyścigów wystawione zostaną dwa samochody, a za ich kierownicą zasiądzie trzech znakomitych kierowców: Alain Prost, Nicolas Prost oraz Evens Stievenart!

     

    • Pierwsze zawody sezonu 2011-2012 odbędą się 3 i 4 grudnia w Val Thorens.

     

    LODGY „GLACE”: NAJNOWSZY SAMOCHÓD DACII, O KTÓRYM BĘDZIE GŁOŚNO

     

    Dacia Lodgy „Glace”, to siostrzana, wyczynowa wersja nowego, seryjnego samochodu rodzinnego, który zostanie zaprezentowany podczas salonu w Genewie w marcu 2012 roku. Jego nazwa nawiązuje do idei przestrzeni i wartości rodzinnych. Dacia, jako marka odważna w swych poczynaniach i regularnie podejmująca najbardziej wymagające wyzwania sportowe, zdecydowała się po raz trzeci wziąć udział w Trophée Andros. Tym razem w odmienny sposób, kolejny raz burząc utarte kanony. Po raz pierwszy w historii Trophée Andros, do wyścigów stanie samochód typu MPV.

     

    Na starcie każdego wyścigu zjawi się nie jeden, lecz dwa samochody Lodgy „Glace”. Jeden z nich poprowadzi Alain Prost, który wyróżnił się zdobywając tytuł wice-mistrza Trophée Andros sezonu 2010 i 2011 za kierownicą Dacii Duster „Glace”. W drugim Lodgy „Glace” zasiądzie jego syn Nicolas Prost oraz Evens Stievenart, kolega z zespołu Alaina Prosta i współzwycięzca finału na Stade de France. Więzy rodzinne i koleżeńskie w samochodzie rodzinnym… to dobre połączenie, aby zrealizować wspólny cel - zwycięstwo!  

     

    Samochód Lody „Glace” został skonstruowany specjalnie do udziału w tych nietypowych wyścigach, uznawanych za jedne z najtrudniejszych w sporcie samochodowym. Regulamin techniczny Trophée Andros jest bardzo surowy. Stawia ograniczenia dotyczące wszystkich elementów samochodu (wymiarów podwozia, skrzyni biegów, opon), w tym materiałów użytych do jego budowy. Do maksimum ogranicza skomplikowane i kosztowne rozwiązania technologiczne. Są to wyścigi, w których ceni się proste i pomysłowe rozwiązania, co jest w pełni zgodne z filozofią marki Dacia. Są to także zawody, w których trzeba wykazać się niezawodnością samochodów i skutecznością w ich prowadzeniu.
     

    W samochodzie Lodgy „Glace” przygotowanym według ścisłej specyfikacji przez firmę Tork Engineering (projekt, produkcja, montaż) i firmę Sodemo (silnik), wykorzystano całe know-how Renault Sport Technologies (RST). W trakcie realizacji projektu, firma RST służyła swym doświadczeniem technicznym i sportowym. Spełniła rolę koordynatora, który gwarantuje współgranie prac partnerów technicznych projektu, specjalistów z różnych dziedzin (design, inżynieria), marki Dacia i kierowców.

     

    W Lodgy „Glace” zastosowano zarówno rozwiązania wypróbowane w poprzednim modelu, Dacii Duster „Glace”, jak i elementy opracowane specjalnie do nowego samochodu. Pod względem technicznym, w wyścigach Trophée Andros o wszystkim decydują drobne szczegóły, które mogą mieć ogromne znaczenie. Doświadczenie i wiedza zdobyta w trakcie poprzednich startów, pozwoliły na przeprowadzenie dokładnej analizy, której wnioski wpłynęły na wprowadzenie ulepszenia w następujących elementach:

     

    zawieszenie: w ośrodku CERAM, na stanowisku badawczym z czterema siłownikami, odtworzono warunki torów, na których rozgrywały się wyścigi ubiegłego sezonu. Posłużyło to opracowaniu nowych ustawień zawieszenia w oparciu o nowe parametry skrętu osi,

     

    osiągi silnika: podczas ubiegłego sezonu, prace nad silnikiem koncentrowały się na uzyskaniu jak najlepszych osiągów na niskich obrotach. W tym roku znacznie zwiększono również maksymalną moc silnika.

  • DWA SAMOCHODY DACIA

    Po zdobyciu dwóch tytułów wicemistrza w sezonach 2010 i 2011 było zupełnie naturalne, że Alain Prost i Dacia ponownie wyrazili chęć wspólnego udziału w kolejnym sezonie, decydując się na szersze zaangażowanie w tę przygodę i wystawienie drugiego samochodu Dacia prowadzonego przez syna Alana Prosta, Nicolasa oraz przez Evensa Stievenarta, który wspólnie z Alainem Prostem wygrał finał sezonu 2010 – 2011 na Stade de France. Wystawiając drugi samochód, Dacia daje dwóm młodym i utalentowanym kierowcom możliwość ścigania się w prestiżowych zawodach w utytułowanym zespole.

    Mimo że celem każdego kierowcy jest walka o indywidualne zwycięstwo, wspólnym dążeniem jest zdobycie pierwszego miejsca na podium w klasyfikacji zespołowej.
    To podwójne wyzwanie sprawi, że wyścigi będą jeszcze bardziej emocjonujące.
  • 23 WYŚCIGI TROPHÉE ANDROS: KALENDARZ 2011-2012

    Val Thorens : 3-4 - grudnia

    Andorre : 9-10 grudnia

    L'Alpe d'Huez : 16-17 grudnia

    Isola 2000 : 06-07 stycznia

    Lans en Vercors : 13-14 stycznia

    Saint Dié des Vosges : 20-21 stycznia

    Finał w Clermont/Superbesse : 27-28 stycznia

     
  • DANE TECHNICZNE DACII LODGY „GLACE”

    UKŁAD JEZDNY

    Typ: rurowy, wykonany ze stali
    Zawieszenie: dwa wahacze trójkątne, regulowane kolumny sprężyn i amortyzatorów Öhlins

     

    SILNIK
    Typ: VQ 30 będący wynikiem współpracy RENAULT z Nissanem, V6 24-zaworowy
    Ustawienie: centralne z tyłu pojazdu
    Pojemność skokowa (cm3): 2 987
    Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 93 x 73.3
    Moc maksymalna kW EEC (KM): 257 (355)
    przy prędkości obrotowej silnika (obr./min.): 7 500
    Maksymalny moment obrotowy Nm EWG: 360
    przy prędkości obrotowej silnika (obr./min.): 5 500

     

    UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
    Typ: cztery koła napędzane i skrętne
    Skrzynia biegów: 6-przełożeniowa, sekwencyjna skrzynia biegów SADEV
    Mechanizmy różnicowe: przedni i tylny o ograniczonym poślizgu

     

    UKŁAD HAMULCOWY
    Przód: tarcze stalowe Ø 300 mm
    Tył: tarcze stalowe Ø 265 mm
    Zaciski: Beringer 4-tłoczkowe

     

    KOŁA
    Obręcze kół: 5.5'' x 16'' magnezowe
    Opony: Continental Ice Racing Contact 3

     

    WYMIARY / MASA
    Długość: 4 001 mm
    Szerokość: 1 900 mm
    Rozstaw kół przednich / tylnych: 1 690 mm
    Rozstaw osi: 2 500 mm
    Masa: 950 kg
    Zbiornik paliwa: 25 litrów

     

    UKŁAD KIEROWNICZY
    Typ: 4 koła skrętne
    Wspomaganie hydrauliczne
    Regulowany kąt skrętu kół tylnej osi (układ krzywkowy)

  • TROPHÉE ANDROS: WYNIKI

    Ostatni wyścig Trophee Andros 2011/2012 zapewnił Dacii swój pierwszy tytuł w wyścigach motorowych. Dzięki kierowcy Alain Prost, który był w niesamowitej formie, Dacia Lodgy Glace stanie się pierwszym MPV, który wygrał tytuł w wyścigach na lodzie, zaledwie kilka tygodni przed jego premierą w wersji produkcyjnej podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

    2011/2012 Trophée Andros - finlana klasyfikacja: 
    1, Alain Prost (Dacia Lodgy Glace), 823 points. 
    2, Benjamin Rivière (Skoda Fabia), 818. 
    3, Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman), 817. 
    4, Olivier Panis (Skoda Fabia), 784. 
    5, Evens Stievenart (Dacia Lodgy Glace), 764. 
    6, Franck Lagorce (Skoda Fabia), 763.
    7, Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio), 760. 
    8, Pierre Llorach (Renault Clio III), 746. 
    9, Bertrand Balas (Mini Countryman), 743. 
    10, Nicolas Prost (Dacia Lodgy Glace), 725.