Dacią Duster za koło podbiegunowe

DACIĄ DUSTER ZA KOŁO PODBIEGUNOWE 

7 dni jazdy, około 5 000 przejechanych kilometrów, temperatury sięgające minus 40°C - dwóch studentów z Gdańska postanowiło Dacią Duster zdobyć jeden z najdalej wysuniętych na północ przylądków Europy, Nordkapp. Trasa przejazdu obejmowała 6 krajów.

Podróż rozpoczęła się 6 lutego w Gdańsku. Pierwszy etap obejmował przejazd przez Litwę i Łotwę. Drugiego dnia Duster przejechał przez Estonię i na pokładzie promu pokonał Zatokę Fińską, aby wreszcie z Helsinek ruszyć w głąb Finlandii. Na Przylądek Północny (Nordkapp) Duster z dwójką gdańskich podróżników dojechał czwartego dnia podróży. Droga powrotna wiodła już inną trasą - tym razem przez Szwecję, promem do Gdyni i wreszcie do miejsca startu.

Duster to szósty model z gamy Dacia (w zależności od kraju). W Polsce zadebiutował w kwietniu 2010 r. Charakteryzuje go przede wszystkim bezkonkurencyjny stosunek ceny do przestronności wnętrza i pojemności bagażnika, ale również: własności terenowe, niskie zużycie paliwa oraz niskie koszty eksploatacji. Samochód oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Duster, Ambiance oraz Laureate i w następujących wersjach silnikowych: 1.6 16V 105 4x2 i 4x4, 1.5 dCi 110 4x2 i 4x4, 1.5 dCi 90 4x2 oraz 1.6 16V 105 4x2 z fabryczną instalacją LPG. Od momentu wprowadzenia na polski rynek Duster budzi duże zainteresowanie klientów, do końca stycznia br. sprzedano około 6 000 sztuk tego modelu. Największym zainteresowaniem cieszy się najlepiej wyposażona wersja - Laureate.