Powrót

Dacia Logan

Wszystko o Powrót

Mechanika

dacia logan 2015, niezawodny samochód, dacia logan finansowanie, dacia logan jazda próbna, dacia logan dla biznesu, dacia zdjęcia
  • Szeroki wybór jednostek napędowych

    Dacia Logan jest oferowana z benzynowymi i wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, spełniającymi wszelkie potrzeby kierowców w każdych warunkach drogowych.

    Oferta silników benzynowych obejmuje dwie jednostki: 1.2 16 V 75 i TCe 90.
    - Silnik 1.2 16 V 75 jest jednostką uniwersalną, oszczędną przy zakupie, o wysokich parametrach użytkowych. Przy pojemności skokowej 1.149 cm3 i mocy 75 KM (55 kW) równie dobrze radzi sobie w ruchu miejskim co poza miastem. Odznacza się umiarkowanym zużyciem paliwa, wynoszącym 5,8 l/100 km i emituje 135 g CO2/km*.
    - Silnik ten dostępny jest również w wersji zasilanej gazem (LPG), odznaczającej się niższymi kosztami użytkowania i emisją CO2 wynoszącą 120 g/km*.
    - Silnik TCe 90, nowy symbol doskonałości mechanicznych podzespołów Grupy Renault, rozwijający moc 90 KM przy umiarkowanym zużyciu paliwa: 5,0 l/100 km i emisja CO2 na poziomie 116 g/km*.

    Oferta silników wysokoprężnych obejmuje dwie, bazujące na tym samym bloku silnikowym 1,5 dCi wersje, cieszące się światowym uznaniem z tytułu swojej niezawodności, przyjemności jazdy i osiągów. Nowe generacje tego silnika dysponują zwiększonymi momentami obrotowymi (200 i 220 Nm odpowiednio dla dCi 75 i dCi 90), oznaczającymi dla kierowców bardziej dynamiczne przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na kolejnych biegach. Zużycia paliwa i emisja CO2 dla silnika dCi 75 i dCi 90 wynosi: 3,8 l/100 km (co odpowiada 99 g CO2/km*) w cyklu mieszanym.

     

    * zużycie paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi wytycznymi

  • Silnik benzynowy: TCe 90

    Jedną z nowości w Dacii Logan jest silnik TCe90. Silnik ten jest pierwszym 3-cylindrowym silnikiem produkowanym przez RENAULT i przeznaczonym do napędzania wielu modeli Grupy RENAULT-Nissan. Ten 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik TCe90 o pojemności skokowej 898 cm3, ma osiągi porównywalne z silnikiem wolnossącym o pojemności 1,4 litra: 

    - moc 90 KM przy 5 250 obr./min., 
    - układ doładowania o bardzo małej bezwładności zapewniający skuteczne działanie już od najniższych obrotów, 
    - moment obrotowy: 135 Nm przy 2 500 obr./min (90% momentu obrotowego dostępne już od 1 650 obr./min) i to wszystko przy zużyciu paliwa wynoszącym w cyklu mieszanym 5,0l/100km i emisji CO2 na poziomie 116g/km.

    Oznacza to razem najlepszy na rynku stosunek przyjemności prowadzenia do oszczędności paliwa.


    * zużycie paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi wytycznymi