Powrót

Dacia Sandero

Wszystko o Powrót

Mechanika

  • SZEROKI WYBÓR JEDNOSTEK NAPĘDOWYCH

    Dacia Sandero jest oferowana z benzynowymi i wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, spełniającymi potrzeby kierowców w różnych warunkach drogowych.

    Oferta silników benzynowych obejmuje dwie jednostki: 1.2 16 V 75 i TCe 90.
    - Silnik 1.2 16 V 75 jest jednostką uniwersalną, o atrakcyjnej cenie i wysokich parametrach użytkowych. Przy pojemności skokowej 1149 cm3 i mocy 75 KM (55 kW) równie dobrze radzi sobie w ruchu miejskim, co poza miastem. Odznacza się umiarkowanym zużyciem paliwa, wynoszącym 5,8 l/100 km i emituje 135g/km CO2*.
    - Silnik ten dostępny jest również w wersji zasilanej gazem (z fabryczną instalacją LPG), odznaczającej się niższymi kosztami użytkowania i emisją CO2 wynoszącą 120 g/km*.
    - Silnik TCe 90, nowy silnik będący symbolem doskonałości mechanicznych podzespołów Grupy Renault, rozwijający moc 90 KM przy umiarkowanym, wynoszącym 5,0 l/100km (5,4l/100km dla wersji Stepway) zużyciu paliwa i emisji CO2 na poziomie 116 g/km (124 g/km dla wersji Stepway)*.  

     

    Oferta silników wysokoprężnych obejmuje dwie, bazujące na tym samym bloku silnikowym 1,5 dCi wersje, cieszące się światowym uznaniem z tytułu swojej niezawodności, przyjemności jazdy i osiągów. Nowe generacje tego silnika dysponują zwiększonymi momentami obrotowymi (200 i 220 Nm odpowiednio dla dCi 75 i dCi 90), oznaczającymi dla kierowcy dynamiczniejsze przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na kolejnych biegach. Zużycia paliwa i emisja CO2 dla dCi 75 i dCi 90 wynoszą: 3,8 l/100 km (co odpowiada 99 g CO2/km*) w cyklu mieszanym.

     

    * zużycie paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi wytycznymi

  • Silnik benzynowy: TCe 90

    Jedną z nowości w Dacii Sandero jest silnik TCe90. Silnik ten jest pierwszym 3-cylindrowym silnikiem produkowanym przez RENAULT i przeznaczonym do napędzania wielu modeli Grupy RENAULT-Nissan. Ten 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik TCe90 o pojemności skokowej 898 cm3, ma osiągi porównywalne z silnikiem wolnossącym o pojemności 1,4 litra: 

    - moc 90 KM przy 5 250 obr./min., 
    - układ doładowania o bardzo małej bezwładności zapewniający skuteczne działanie już od najniższych obrotów, 
    - moment obrotowy: 135 Nm przy 2 500 obr./min (90% momentu obrotowego dostępne już od 1 650 obr./min) i to wszystko przy zużyciu paliwa wynoszącym w cyklu mieszanym 5,0l/100km (5,4l/100km dla wersji Stepway) i emisji CO2 na poziomie 116g/km (124g/km dla wersji Stepway)*.

     

    Oznacza to razem najlepszy na rynku stosunek przyjemności prowadzenia do oszczędności paliwa.


    * zużycie paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi wytycznymi