Powrót

Dacia Duster

Wszystko o Powrót

Silniki

Gama wydajnych i oszczędnych silników

Dzięki swym pięciu jednostkom napędowym, benzynowym, wysokoprężnym i LPG, Duster dostosowuje się do wszelkich potrzeb i dostarcza jeszcze więcej przyjemności z jazdy przy zachowaniu umiarkowanych kosztów użytkowania.

TCe 125

Opracowany przez konstruktorów z Grupy Renault benzynowy, turbodoładowany silnik TCe 125 łączy w sobie dużą moc, elastyczność pracy i niskie zużycie paliwa.

Zapewnia on Dusterowi doskonałe przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na kolejnych biegach, nawet przy niskich obrotach, dzięki mocy 125 KM i dużemu momentowi obrotowemu (205 Nm przy 2000 obr./min.). Napędzany silnikiem TCe 125 Duster 2WD zużywa zaledwie 6,1 l /km* i emituje jedynie 138 g CO2/km*, w jeszcze mniejszym stopniu oddziałując na środowisko. Koszty przeglądów zostały obniżone dzięki bezobsługowemu łańcuchowi rozrządu, co stanowi znaczącą oszczędność dla użytkownika. Duster TCe 125 został również szczególnie starannie dopracowany pod względem wyciszenia, zapewniając jeszcze wyższy poziom komfortu jazdy.

dCi 90** i dCi 110

Dla kierowców preferujących silniki wysokoprężne, Duster ma w swojej ofercie dwa poziomy mocy, 90 i 110 KM. Każdy z tych silników jest elastyczny, solidny, przyjemny i oszczędny w użytkowaniu. Silnik dCi 110 oferuje wyższą moc i moment obrotowy, dla bardziej wymagających zastosowań. Silniki dCi 90 i dCi 110 zużywają w wersjach z napędem 4x2, 4,4 l/100 km* oraz emitują zaledwie 115 g CO2/km*.

Duster jest autem prawdziwie wszechstronnym, dostosowanym do różnych potrzeb. Oferowane silniki zapewniają równocześnie dużą przyjemność prowadzenia, wysoki komfort oraz niskie koszty użytkowania.

* Zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu mieszanym dla silników spełniających normę emisji spalin Euro 6, określone zgodnie z obowiązującymi wytycznymi.

** Dostępny w zależności od wersji z napędem 4x2.